عرضه ۳۰ درصد از کلا‌های مورد نیاز به صورت آنلاین در زنجان
کد خبر: 3888966
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

عرضه ۳۰ درصد از کلا‌های مورد نیاز به صورت آنلاین در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تعطیلی صنوف غیرمرتبط با ارزاق عمومی و کالا‌های اساسی تا ۲۰ فروردین‌ماه ادامه دارد، گفت: از طریق بستر‌های موجود در تجارت الکترونیک، ۳۰ درصد کالا‌های مورد نیاز به صورت آنلاین عرضه می‌شود.

۳۰ درصد کالاهای مورد نیاز در زنجان به صورت آنلاین عرضه می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، شب گذشته، 15 فروردین‌ماه در نشست خبری که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای تأمین استان تعطیلی صنوف غیرمرتبط با ارزاق عمومی و کالاهای اساسی تا 20 فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های تجارت الکترونیک بیان کرد: سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی امکان خرید غیرحضوری را برای مردم فراهم کردند و اکنون ۳۰ درصد از کالاهای مورد نیاز مردم به صورت آنلاین در زنجان عرضه می‌شود که نسبت به گذشته شاهد رشد قابل قبولی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه توان تولید ماسک در استان به 100 هزار عدد در روز رسیده است، ابراز کرد: پیش از شیوع کرونا دستگاه‌های تولید ماسک به دلیل نبود توجیه اقتصادی غیرفعال بود که در حال حاضر با رفع مشکلات فنی روزانه 50 هزار ماسک تولید می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه تأمین لوازم بهداشتی مورد نیاز مراکز درمانی در اولویت است، تصریح کرد: لوازم مورد نیاز و ۱۰۰ هزار ماسک جراحی از تهران درخواست و به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تحویل داده شد.

وی به ظرفیت‌های استان در تولید محلول و ژل ضدعفونی‌کننده اشاره کرد و گفت: برخی از واحدهای تولیدی استان توان تولید  ۴ تن را دارند و برخی دیگر نیز ۱۲ تن الکل تولید می‌کنند که توسط معاونت غذا و دارو در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

فغفوری در رابطه با نظارت بر قیمت اقلام بهداشتی نیز اظهار کرد: اداره‌کل تجهیرات پزشکی در معاونت غذا و دارو اقلام بهداشتی را قیمت‌گذاری می‌کنند و در سامانه مربوطه برای نظارت توسط خود دانشگاه علوم‌پزشکی بارگذاری و در بازار توزیع می‌شود که علاوه بر نظارت‌های تخصصی، گشت‌های مشترک هم عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان که وظیفه تولید اقلام بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا را داشتند در ایام تعطیلات نوروز نیز فعالیت می‌کردند، یادآور شد: واحدهای صنعتی نه تنها الزامی به تعطیلی آنان عنوان نشد، بلکه طی مکاتبات انجام شده با قائم مقام وزیر در امور بازرگانی تاکید شد تولید تعطیل‌پذیر نخواهد بود و به هیچ‌وجه فعالیت‌های اقتصادی کارخانه‌ها نباید تعطیل شود.

این مسئول با بیان اینکه نگرانی‌ از ایجاد مشکل به دلیل شیوع ویروس کرونا از واحدهای تولیدی گزارش نشده است، تصریح کرد: کمک‌های مالی خوبی توسط واحدهای صنعتی به حساب دانشگاه علوم‌پزشکی واریز شده است که علاوه بر این تامین اقلام بهداشتی هم در دستور کار واحدهای صنعتی فعال در استان قرار گرفته است که نقش مهمی در جبران کمبودهای موجود در این حوزه ایفا می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه غیرنفتی و مدیریت بازار و تنظیم بازار، استفاده از فناوری‌های برتر و توسعه فعالیت‌های معدنی و صنایع، استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مدیریت واردات اقلام مورد نیاز استان و بهبود فضای کسب و کار از جمله برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در سال جهش تولید است.

انتهای پیام
captcha