راه‌اندازی پویش مردمی «شکرانه سلامت» در زنجان
کد خبر: 3888987
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

راه‌اندازی پویش مردمی «شکرانه سلامت» در زنجان

پویش مردمی «شکرانه سلامت» به منظور کمک به خانواده‌های نیازمند در شرایط سخت کرونایی با حضور جمعی از هیئت عاملین مراکز نیکوکاری در دفتر امام جمعه زنجان آغاز شد.

راه‌اندازی پویش مردمی «شکرانه سلامت» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، پویش مردمی «شکرانه سلامت» امروز، 16 فروردین‌ماه به‌منظور کمک به نیازمندان در شرایط به‌وجود آمده از کرونا و با محوریت مراکز نیکوکاری در زنجان راه‌اندازی شد.

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، در آیین راه‌اندازی پویش‌های مردمی شکرانه سلامت اظهار کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی مردم تأثیر گذاشته و اقشار آسیب‌پذیر و کارگران روزمزد شرایط سختی را سپری می‌کنند.

وی توجه و دستگییر از اقشار آسیب‌پذیر را وظیفه انسانی خواند و گفت: در شرایط حساس کنونی باید توانگران دست مهر خود را به روی ضعفا بگشایند و مراکز نیکوکاری و کمیته امداد نیز ظرفیت‌های خوبی برای کمک‌های مردمی فراهم کرده است.

خاتمی یادآور شد: با توجه به تعطیلی اصناف از طرف برخی مالکان و کارفرمایان شاهد حرکت‌های خوبی از بخشش و یا تخفیف در اجاره‌بها بودیم که انتظار می‌رود این رفتارها در سطح جامعه گسترش یابد.

در ادامه هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز به ارائه خدمات الکترونیکی برای جلوگیری از ترددهای غیرضروری اشاره کرد و گفت: این نهاد از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با تشکیل کارگروه سلامت و پیشگیری ازشیوع این بیماری اقدامات قابل توجهی برای افراد تحت حمایت و جامعه هدف انجام داده است.

وی از پرداخت 400میلیون تومان کمک هزینه به مددجویان تحت حمایت  جهت تهیه اقلام بهداشتی با اولویت بیماران صعب‌العلاج، سالمندان، زنان باردار و شیرده و افراد در معرض خطر خبر داد و افزود: تهیه سبدهای غذایی، اطلاع رسانی پیامکی، مشاوره تلفنی برای سالمندان، تهیه و توزیع ماسک وبسته‌های بهداشتی و ضدعفونی برای مددجویان و کارکنان و تسویه بدهی یک میلیارد و300 میلیون تومانی دانشگاه علوم پزشکی جهت کمک به تهیه اقلام مورد نیاز بیماران و برگزاری جلسات مختلف برای پیشگیری از شیوع این بیماری از اقدامات این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه 89 مرکز نیکوکاری در استان فعال است، ادامه داد: بیش از 37 مرکز به‌صورت کاملا خودجوش و جهادی خدمات مختلفی در این ایام به نیازمندان و اقشار کم در آمد ارائه می‌دهند و تاکنون بیش از 42 فقره قربانی به ارزش یک میلیارد و 560 میلیون ریال خریداری و پس از ذبح با رعایت اصول بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

صفری به راه اندای پویش مردمی شکرانه سلامت اشاره کرد و افزود: این پویش برای کمک به مددجویان تحت حمایت، افراد نیازمند با محوریت مراکز نیکوکاری مستقر در مساجد و محلات انجام می‌گیرد تا در این شرایط سخت کرونایی به افراد نیازمند و محروم کمک شود.

رضا عسگری، فرماندار زنجان نیز با تقدیر از خدمات کمیته امداد در جهت حمایت از خانواده‌های تحت حمایت و محروم، راه‌اندازی پویش مردمی شکرانه سلامت را اقدامی در راستای فرهنگسازی برای توسعه مشارکت‌های مردمی دانست.

وی تصریح کرد: معیشت خانواده‌های کارگروروز مزد با شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است، لذا در جهت حمایت از این اقشار که عموما از افراد آبرومند جامعه هستند شرایطی فراهم کنیم که با عزت تمام حداقل نیازهای روزه مره این خانواده‌ها تامین شود.

انتهای پیام
captcha