نذورات اعیاد شعبانیه به سمت مقابله با کرونا هدایت شود
کد خبر: 3889247
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

نذورات اعیاد شعبانیه به سمت مقابله با کرونا هدایت شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: مردم نذورات خود در اعیاد شعبانیه را به سمت مقابله با کرونا هدایت کنند و از پخش غذای نذری خودداری کنند.

نذورات مردمی اعیاد شعبانیه به سمت مقابله با کرونا هدایت شود

به گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، شب گذشته، 16 فروردین ماه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با اشاره به تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور تا ۲۰ فروردین در استان زنجان ، ادامه داد: حفظ سلامت مردم از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی با تأکید بر این‌که برابر قانون با متخلفان در اجرای این طرح برخورد خواهد شد و به دلیل اهمیت سلامت جامعه هیچ مماشتی در این زمینه وجود نخواهد داشت، افزود: هر چند تعطیلی بازار و اصناف، ضرر اقتصادی برای جامعه دارد، اما این تصمیمات در کل دنیا برای حفظ سلامت مردم اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که برای مهار کرونا از زمان شیوع دو طرح اساسی شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و غربال‌گری در استان زنجان انجام شد، ادامه داد: خوشبختانه شاهد اثرگذاری بالای هر دو طرح بودیم.

مرادی‌نافچی با اشاره به وجود دغدغه‌هایی در زمینه برخی گروه‌های پرخطر مانند معتادان متجاهر، کودکان کار و متکدیان که می‌توانند سلامت خود و دیگران را تحت تاثیر قرار دهند، بیان کرد: با توجه به این‌که این گروه‌ها پروتکل‌پذیر نبوده، مرز جغرافیایی نداشته و مناسبات سلامت را رعایت نمی‌کنند می‌توانند به عنوان نقطه خطر در شیوع بیماری، تلقی شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به در معرض خطر بودن سلامت روان جامعه در روزهای کرونایی، تصریح کرد: بهزیستی، آموزش و پروش و آموزش عالی در این زمینه باید پیام‌های تقویت روحی و روانی را به جامعه هدف خود و عموم مردم ارسال کنند تا شاهد تأمین سلامت روان مردم‌ نیز باشیم.

وی با تأکید بر این‌که پویش‌های مردمی، اقدامات اثرگذاری در مقابله با بیماری کرونا انجام داده‌ و در تمام زمینه‌ها حضور فعال داشتند، گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به سمت ساماندهی این پویش‌ها حرکت می‌کنیم. هدایت ناصحیح اعتماد مردم به تشکل‌ها و پویش‌های مردمی، آسیب‌های جدی در آینده ایجاد می‌کند.

مرادی‌نافچی با اشاره به در پیش بودن اعیاد شعبان، تصریح کرد: شیعیان و عاشقان اهل‌بیت(ع) منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند اما در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و در شرایط کنونی به‌رغم میل باطنی از برگزاری برنامه‌های تجمعی و توزیع نذورات در مکان‌های مختلف امتناع کنند. از مدیران انتظار می‌رود با توجه به نیاز جامعه، نذورات هیات‌ها، مردم، مومنین و متدینین را به نقاهتگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی هدایت کنند.

 

انتهای پیام
captcha