برگزاری مسابقه داستان‌نویسی با محوریت اندیشه‌ شهید مطهری
کد خبر: 3894332
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

برگزاری مسابقه داستان‌نویسی با محوریت اندیشه‌ شهید مطهری

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: مسابقه داستان‌نویسی با محوریت اندیشه شهید مطهری و نیز نشست‌های بصیرتی در فضای مجازی به مناسبت هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه داستان‌نویسی با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان، ۷ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه و روز معلم، اظهار کرد: سالروز شهادت شهید مطهری با هفته عقیدتی ـ سیاسی مصادف شده است و این شهید والامقام در تبیین اندیشه‌های اسلامی و محور مقاومت نقش برجسته‌‌ای ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه از ششم اردیبهشت آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ادامه خواهد داشت، افزود: هر سال متناسب با این هفته برنامه‌های مختلفی در راستای بصیرت‌افزایی از سوی نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶ هزار جلسه روشنگری و عقیدتی در استان برگزار شد، تصریح کرد: در سال جاری با توجه به شیوع کرونا و آغاز ماه رمضان برنامه‌های در نظر گرفته شده از نظر شکلی متفاوت‌تر از برنامه‌های سال‌های گذشته خواهد بود و برنامه‌ها به‌صورت نیمه‌حضوری در سطح فضای مجازی برگزار می‌شود لذا هیچ گونه تجمعی در حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج نخواهیم داشت.

بیگدلی یادآور شد: معرفی و تبلیغ فراز‌هایی از مجموعه آثار شهید مطهری در قالب فیلم، کلیپ و تهیه لوح‌های فشرده و توزیع و پخش در فضای مجازی، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی، شعر و داستان‌نویسی با محوریت اندیشه‌های شهید مطهری و تولید فیلم، کلیپ و نماهنگ درباره نقش استاد و مربی در تعلیم و تربیت در راستای معرفی جایگاه والای علم از نمونه برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان به برگزاری مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری در بین بسیجیان و پاسداران خبر داد و گفت: علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه به سایت سراج اندیشه مراجعه کنند.

وی به برگزاری آموزش و تبیین اصول و ویژگی‌های مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب آموزش‌های عقیدتی در برنامه‌های بسیج و نشست‌های روشنگری توسط مربیان و هادیان سیاسی اشاره و بیان کرد: شهادت سردار سلیمانی انقلاب اسلامی را در مقابل دشمنانی که در صدد براندازی نظام و انقلاب اسلامی بودند، بیمه کرد و باید مکتب فکری تاثیرگذار ایشان برای مردم بازگو و تبیین شود.

بیگدلی ادامه داد: تبیین نقش سرداران و فرماندهان شهید در قالب انتشار خاطرات، زندگینامه و وصیت‌نامه از طریق رسانه‌های مجازی، تکریم، تقدیر و تجلیل از برترین‌های آموزشی، عقیدتی، تقدیر از اساتید، مربیان و هادیان سیاسی-عقیدتی، دیدار با مربیان قرآنی در قالب طرح الحافظون، سرکشی از اساتید و مربیان، تقدیر از معلمان و فرهنگیان توسط بسیج فرهنگیان استان و تکریم و تقدیر از فراگیران و متربیان از دیگر برنامه‌های سپاه استان در هفته عقیدتی، سیاسی در پایگاه‌های مقاومت و رده‌های اقشار بسیج است.

وی در مورد شأن معلم تصریح کرد: ارزش، جایگاه و اهمیت قلم همان بس که قرآن فرموده است «ن والقلم ومایسطرون؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسد»؛ و چه زیبا و بزرگ است این قلم که خدا بر آن سوگند یاد می‌کند.

بیگدلی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دارای جایگاه و ارزش ویژه‌ای در دین مبین اسلام است، گفت: آیه شریفه «لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ» (آل‌عمران/ آیه ۴۶۱) به این مهم اشاره داشته و رسالت یک معلم را همان رسالت خداوند و رسالت رسولان الهی در هدایت، سرپرستی و خروج از ظلمات به سوی نور و رشد و کمال بخشی انسان به قرب حضرت حق می‌داند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در ادامه اظهار کرد: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در واقع فرصت مغتنمی است که تفکرات و اندیشه‌های شهید مطهری را برای مردم برجسته کنیم و از تلاش‌های جهادگران علمی در عرصه‌های تعلیم و تربیت، اخلاق، معرفت و بصیرت تجلیل شود.

انتهای پیام
captcha