برگزاری همایش کتابت قرآن و نمایشگاه مجازی خوشنویسی در ابهر
کد خبر: 3900315
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

برگزاری همایش کتابت قرآن و نمایشگاه مجازی خوشنویسی در ابهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: نمایشگاه مجازی آثار خوشنویسی هفتمین همایش کتابت قرآن حکیم با عنوان «بهار مهربانی» به مناسبت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر در ابهر برگزار شد.

برگزاری هفتمین همایش کتابت قرآن و نمایشگاه مجازی خوشنویسی در ابهرآیسان صادقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با بیان این‌ که انجمن خوشنویسان ابهر هر ساله در شب‌های قدر همایش کتابت قرآن کریم را با حضور اساتید و هنرجویان برگزار می‌کند، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح کشور و محدودیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری و عدم امکان برگزاری همایش به صورت حضوری و به دلیل تجربه موفق برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسان ابهر به صورت مجازی در ماه گذشته، این انجمن برای دومین مرتبه اقدام به برگزای نمایشگاه مجازی از آثار خلق شده در هفتمین همایش کتابت قرآن کریم کردند.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در دو بخش کتابت سوره‌های حمد، قدر، ناس، توحید، نصر و بخش مسابقه کتابت آیات و دعاهای پیشنهادی با هدف همدلی و تقدیر از زحمات کادر درمانی برگزار شد.

صادقی اهداف برگزاری این همایش را علاوه بر ترویج فرهنگ قرآنی در ماه نزول قرآن، همدلی و همبستگی خوشنویسان شهرستان، قدردانی از کادر پزشکی و درمانی بخش کرونا شهرستان عنوان کرد و افزود: به جهت ادای دین و احترام به کادر بهداشت و درمان شهرستان ابهر و تکریم آنان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ابهر که اقدام به خرید آثار خوشنویسان کرده‌اند و با همراهی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر، آثار ناب و ارزشمند خوشنویسان به رسم تقدیر به تلاشگران عرصه درمان اهدا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: کتابت قرآن حکیم و زیبانگاری این موهبت آسمانی در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر و پاداش معنوی، منجر به خلق اثر ماندگار توسط هنرمندان می شود.

صادقی یادآور شد: با توجه به برگزاری سالانه همایش کتابت در ابهر، امسال نیز هنرمندان خوشنویس همانند سال‌های گذشته با حضور حداکثری خود آیات نورانی کلام الله مجید را به صورت خلاقانه در قالب هنر خطاطی به تصویر کشیده و هنر خود را جاودان و ماندگار کردند.

صادقی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در این همایش نیز، گفت: در این همایش معنوی 38 خوشنویس دوره های عالی، ممتاز و فوق ممتاز با ارائه 70 اثر آیات قرآن را کتابت کردند که به مناسبت ماه مبارک رمضان و لیالی قدر از 28 اردیبهشت لغایت 1 خرداد به مدت پنج روز روزانه چند اثر در فضای نمایشگاه مجازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر منتشر و برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

وی در خصوص بخش رقابتی این همایش نیز، تصریح کرد: با رأی هیئت داوران و شورای انجمن خوشنویسان ابهر، آقایان حسین افشاری، علی ملک، حمید مجیدی، یداله بختیاری، محمد بیگدلی، امیر ملکی به صورت مشترک به عنوان شش برگزیده بخش مسابقه این همایش اعلام شدند که با اهدای کتب نفیس خوشنویسی از برگزیدگان و همه شرکت‌کنندگان بخش کتابت تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha