تصویری که لحظه به لحظه بازنشر می‌شود / قیاس دو نوع برخورد با سیاه‌پوستان
کد خبر: 3901851
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

تصویری که لحظه به لحظه بازنشر می‌شود / قیاس دو نوع برخورد با سیاه‌پوستان

این روزها دل هر انسان آزاده‌ای از رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی پلیس آمریکا در قتل یک سیاهپوست به درد آمده است؛ در حالی که یکی از مراجع معظم تقلید به تبعیت از دستورات اسلام به خصوص آیه شریفه 13 حجرات «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ» بوسه بر دست یک طلبه سیاه‌پوست می‌زند.

تصویری که لحظه به لحظه در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌شود / مقایسه دو نوع برخورد با سیاه‌پوستانبه گزارش ایکنا، انتشار دو عکس در کنار هم توجه بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران و خارج از ایران را جلب کرده است و لحظه به لحظه بازنشر می‌شود.

یک عکس کشته ‌شدن شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دلیل خشونت پلیس آمریکا را نشان می‌دهد که چندی قبل در رسانه‌های بین‌المللی نشان داده شد و عکس دیگر مربوط به مراسم عمامه‌گذاری در سال ۱۳۹۲ است که آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید، دست یک طلبه سیاه‌پوست را که به تازگی معمم شده بود می‌بوسد.

اینجاست که باید به اسلام و حقوق بشر اسلامی آفرین گفت و این روایت از رسول مهربانی‌ها حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) را به یادآورد که فرمود: «یٰا أَیُّهَا النَّاسُ، أَلا إِنَّ رَبَّکُمْ وَاحِدٌ وَ إِنَّ أَبٰاکُمْ وَاحِدٌ، أَلا لا فَضْلَ لِعَرَبیٍِ عَلَی عَجَمِیٍّ، وَ لا عَجَمِّیٍ عَلَیٰ عَرَبِیٍّ، وَ لا أَسْوَدَ عَلَی أَحْمَرَ، وَ لاَ لأحْمَرَ عَلَی أَسْوَدَ إِلاّ بِالتّقْوی. أَلاَ هَلْ بَلغتُ؟ ـ قَالُوا: نَعَمْ، قَالَ: ـ لِیُبَلِّغَ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ؛ مردم! آگاه باشید که پروردگارتان یکی است و پدرتان نیز یکی است، بنابراین بدانید که نه عرب بر عجم و نه بالعکس، و نه سیاه بر سفید و نه بالعکس هیچ برتری ندارد مگر به تقوا. آیا این حقیقت را ابلاغ کردم؟ گفتند: آری. فرمود: حاضران به غائبان ابلاغ کنند.»

همچنین قرآن کریم در آیه 13 حجرات فرمود: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ؛ ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ اینها ملاک امتیاز نیست، گرامی‌ترین نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۰:۵۰
0
0
عظمت فرهنگ اسلام در برابر توحش فرهنگ مدرنیته
captcha