ضرورت راه‌اندازی کارگاه‌ مجازی قرآن در شبکه شاد
کد خبر: 3902531
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵

ضرورت راه‌اندازی کارگاه‌ مجازی قرآن در شبکه شاد

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش زنجان گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های مجازی قرآن در شبکه شاد برای تقویت بنیه دانش‌آموزان به‌منظور شرکت در مسابقات در دستور کار قرار دارد.

راه‌اندازی کارگاه‌های مجازی قرآن در شبکه شادجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در مرحله منطقه‌ای به پایان رسیده و مرحله استانی با شیوه‌نامه‌های جدید در حال برگزاری است و فایل آثار باید تا 12 تیرماه ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا و عدم برگزاری مسابقات به روش حضوری، در 2 رشته رقابت‌ها آنلاین اجرا می‌شود، ابراز کرد: 22 تا 25 تیرماه زمان مسابقه در رشته‌های حفظ ویژه و عمومی و نیز احکام اعلام شده و تاریخ مسابقات کشوری 12 مردادماه است.

این مقام مسئول تعداد متسابقان در مرحله استانی را بیش از 1500 نفر برشمرد و گفت: در مرحله کشوری نیز آثار دانش‌آموزان به شکل ویدیویی جمع‌آوری و تا یک مردادماه به دبیرخانه مسابقات که در رشته آوایی تهران و در رشته پژوهشی در مشهد در نظر گرفته شده است، ارسال می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش زنجان با اشاره به اینکه حدود 70 نفر این استان در مرحله کشوری به رقابت خواهند پرداخت، بیان کرد: با کارشناسان هماهنگ شده تا دانش‌آموزانی که امکان ارسال فایل ندارند، فایل صوتی از طریق ارتباط تلفنی از آن‌ها اخذ شود.

وی در مورد مزایا و معایب فضای مجازی برای برگزاری مسابقات تصریح کرد: بیشتر دانش‌آموزان این موقعیت را نداشتند که در مسابقه‌ای خود را نشان دهند و در حالت مجازی با ارسال فایل می‌توانند بدون استرس توانایی خود را به نمایش بگذارند و کیفیت کار بهتری ارائه دهند.

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون تجربه برگزاری مسابقات در فضای مجازی را نداشتیم، تصریح کرد: به‌طور طبیعی ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد و کیفیت مسابقات همانند حالت حضوری نباشد، اما تلاش داریم مسابقات اصولی برگزار شود.

وی گفت: علاوه بر این در مسابقات حضوری کارگاه‌های آموزشی اجرا می‌شد و در حال حاضر پیشنهاداتی مطرح شده که کارگاه‌های مجازی را در شبکه شاد فعال کنیم و دانش‌آموزان با عضویت در این شبکه برای مسابقات کشوری آمادگی بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام
captcha