شخصیت پیامبرگونه امام راحل در بیداری جامعه بشری
کد خبر: 3902888
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

شخصیت پیامبرگونه امام راحل در بیداری جامعه بشری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: امام خمینی(ره) همچون انبیاء به انذار و هدایت مردم می‌پرداخت و نقش تأثیرگذاری در بیداری اسلامی داشت.

شخصیت پیامبرگونه امام راحل در بیداری جامعه بشریحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: امام خمینی(ره) شخصیت پیامبرگونه داشت و همانند انبیاء به انذار و هدایت مردم می‌پرداخت و او نه تنها مردم یک کشور، بلکه جامعه اسلامی را بیدار کرد و این بیداری اسلامی اکنون به حیات خلوت حکومت‌های استکباری هم نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: ایمان به خدای متعال امام خمینی(ره) را به هدف والایی که در پیش گرفته بود راسخ‌تر و با نفوذ کلامی که داشت، مردم را به مسیر توحید دعوت می‌کرد، لذا بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، مردم را برانگیخت تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد و توده‌های میلیونی مردمی به این ندای توحیدی امام راحل لبیک گفته و همین نگاه اساسی امام راحل به مردم بود که باعث همراهی مردم با این ندای توحیدی شد.

این مسئول با اشاره به باور قلبی امام خمینی(ره) به خلیفه‌الله بودن انسان و جایگاه بشر در نظام آفرینش تصریح کرد: نگاه ویژه امام خمینی (ره) به مردم از یک انسان‌شناسی توحیدی برخاسته بود و این موضوع سبب شد که ایشان مردم را ولی نعمت خود می‌دانست و همین باور به مردم خاستگاه تئوری جمهوری اسلامی شد و مردم نیز با اختیار به همین جمهوری اسلامی رأی دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان عقلانیت، معنویت و عدالت را سه ضلع مکتب فکری امام راحل دانست و گفت: حرکت‌های تاریخی، تدوین قانون اساسی، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور، شفاف‌سازی اقدامات حکومتی و تاسیس نهادهای انقلابی نشان از حاکم بودن عقلانیت توحیدی در اندیشه و عمل ایشان دارد.

وی با اشاره به اینکه عدالت هدف انبیای الهی بوده و امام خمینی(ره) هم در مسیر این هدف الهی و برای گرفتن حقوق مستضعفان از چنگال مستکبران حرکت می‌کرد، یادآور شد: عنصر معنویت در کنار عدالت و عقلانیت به انسان این ارزش را می‌دهد که انسان زندگی خود را در امتداد توحید و خواست الهی معنا کند.

احمدی امام خمینی (ره) را فقیهی برجسته و فیلسوف زبردست، مفسر قوی، اصولی و نکته‌بین، سیاست‌مدار آگاه و بابصیرت و مجاهد فی سبیل‌الله خواند و افزود: امام راحل بحث صدور انقلاب اسلامی را به طور جدی پیگر بوده و نوید داده بودند که انقلاب اسلامی در جای‌جای دنیا صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌سازی نظام مردم‌سالاری دینی در مکتب امام راحل اهمیت ویژه‌ای داشت و می‌توان ایشان را فیلسوف مردم نام نهاد، بیان کرد: در حال حاضر نیز یکی از مواردی که نمایندگان مجلس باید به آن توجه داشته باشند، همین جایگاه مردم است؛ چرا که همین مردم هستند که مجلس و سایر قوا را به درجه اعتبار می‌رسانند.

انتهای پیام
captcha