ظرفیت ایده‌پردازی قرآنی در صنایع خلاق / مباحث قرآنی را به بستر فناوری بیاورید
کد خبر: 3905081
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲

ظرفیت ایده‌پردازی قرآنی در صنایع خلاق / مباحث قرآنی را به بستر فناوری بیاورید

در بازدید دو عضو دفتر برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم از مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی، بر لزوم معرفی مباحث قرآنی به مراکز رشد و استارتاپ‌ها برای بهره‌گیری در بسترهای فناورانه تأکید شد.

پتانسیلی که دیده نمی‌شود/ مباحث قرآنی را به بستر فناوری بیاوریدبه گزارش ایکنا، دو عضو دفتر برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امروز دوشنبه 26 خردادماه، از مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی بازدید کردند.

در این بازدید گزارشی از فعالیت‌های مختلف مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی ارائه شد و تعدادی از استارتاپ‌های این مرکز ایده‌های خود را که به کمک این مرکز به مرحله اجرا رسانده‌اند، معرفی کردند.

بازدید از استودیو مبین و امکانات آن که به صورت رایگان در اختیار استارتاپ‌های موفق فعال در این مرکز قرار می‌گیرد، بخش دیگری از این بازدید بود.

مهدی آبرون، عضو دفتر برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از این بازدید، در گفت‌و‌گو با ایکنا، از حمایت وزارت علوم از جوانان خلاق و استارتاپ‌های کشور سخن گفت و بیان کرد: بررسی عملکرد سالیانه مراکز رشد، از جمله اقدامات دفتر برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم است.

وی تشریح کرد: مسئولان این دفتر با حضور در مراکز رشد، ضمن بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مراکز با هسته‌های فناور و مدیران عامل و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت‌و‌گو می‌کنند.

آبرون با تأکید بر اینکه این بررسی‌ها بیشتر با هدف کمک به مراکز رشد انجام می‌شود، اظهار کرد: هدف این بازدیدها کمک به این مراکز و رفع موانع و اشکالات موجود است و در صورتی که مواردی مطرح شود که ستاد وزارت علوم می‌تواند آنها را رفع کند، برای حل مشکلات و رفع موانع اقدام می‌کنیم.

پتانسیلی که دیده نمی‌شود/ مباحث قرآنی را به بستر فناوری بیاورید

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه ارتباط دفتر برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم با مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی تداوم یابد، گفت: تداوم ارتباط دفتر برنامه‌ریزی با مراکز رشد می‌تواند به بهبود عملکرد این مراکز منجر شود.

آبرون با اشاره به اینکه شاهد فضا، امکانات و عملکرد خوب مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی بوده‌ایم، گفت: خود قرآن کریم بسته‌ای کامل از همه چیز است و افرادی که در علوم قرآنی تجربه دارند، می‌توانند به ایده‌پردازی و خلاقیت جوانان در حوزه قرآنی کمک کنند. ایده‌های خوب قرآنی را می‌توان به حوزه فناوری ربط داد؛ به ویژه در حوزه صنایع خلاق، این موضوع پتانسیل بالایی دارد که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی نرم‌افزارها، بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را بسترهای مناسبی برای ارائه محتوا در حوزه قرآنی دانست و اضافه کرد: با اینکه بسترهای خوبی وجود دارد، اما هنوز به سمت بهره‌گیری از آنها برای ایده‌پردازی و خلاقیت در مباحث قرآنی نرفته‌ایم. در مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی هم زیرساخت‌های خوبی وجود دارد که با معرفی آنها به جوانان می‌توان از آنها بهره‌برداری کرد.

آبرون در پایان گفت: برخی تصور می‌کنند علوم قرآنی فقط خواندن قرآن است، در حالی که همه امور در قرآن مطرح است و می‌توان این مباحث را به موضوعات فناوری ارتباط داد.

پتانسیلی که دیده نمی‌شود/ مباحث قرآنی را به بستر فناوری بیاورید

انتهای پیام
captcha