تأمین آب آشامیدنی ۲۹ روستای زنجان
کد خبر: 3905306
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

تأمین آب آشامیدنی ۲۹ روستای زنجان

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان از اجرای طرح آبرسانی به ۲۹ روستا خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بیش از ۲ هزار خانوار از نعمت آب سالم بهره‌مند می‌شوند.

تامین آب آشامیدنی 29 روستای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فرشاد پیری، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، 27 خردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قرارگاه، محرومیت‌زدایی را در دستور کار خود قرار داده و تأمین آب آشامیدنی یکی از برنامه‌های مهم است؛ چراکه هم با معیشت و هم سلامت افراد ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی و بهره‌برداری از آب شرب در سه دهستان اوریاد ماهنشان، قره پشتلو زنجان و شیوانات خدابنده اجرا می‌شود، افزود: اهالی روستاهای تازه‌کند، قره حصارلو، حاج سیران، ماری، آقکند، قره داش، قلعه جوق، پری، سعید کندی، زنگی کوه، لهرگین، سالارآباد، اسلام آباد، بهرام بیک، قمشلو، قره ولی و برون و ... از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول طول خط انتقال و توزیع آب شرب در این مناطق را 18 هزار متر برشمرد و گفت: با اجرای این طرح‌ها بیش از 2000 خانوار ( بیش از 7000 نفر ) از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند و این به اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال نیاز دارد.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تاکید کرد: مرمت و لایروبی قنات، مرمت منبع آب و تعویض و تعمیر شبکه توزیع، بهسازی چشمه، مرمت مخزن، احداث منبع آب و خط انتقال، حفر چاه و تجهیز آن‌ها از عمده فعالیت‌های صورت گرفته در این طرح‌ها است.

وی به کاهش هزینه‌های این طرح با مشارکت اهالی روستا و دهیاران اشاره کرد و گفت: 60 درصد هزینه‌های اجرای این طرح‌ها با مشارکت نیروهای جهادی و اهالی روستا کاهش یافته است و هرکجا مردم پای کار آمده‌اند نتیجه بهتری حاصل شده است.

پیری خاطرنشان کرد: امسال نیز قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با عنایت خداوند متعال و با کمک دستگاه‌های اجرایی، خیران واهالی روستاها، طرح آبرسانی به برخی روستاهای مورد نظر را عملیاتی خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha