مراکز نگهداری سالمندان زنجان بیمار کرونایی ندارد
کد خبر: 3909899
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

مراکز نگهداری سالمندان زنجان بیمار کرونایی ندارد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: موردی از ابتلای افراد زیر پوشش مراکز نگهداری بهزیستی به بیماری کرونا گزارش نشده و همه سالمندان از این نظر در سلامت هستند.

مراکز نگهداری سالمندان زنجان بیمار کرونایی نداردبه گزارش ایکنا از زنجان، محمد محمدی‌قیداری، مدیرکل بهزیستی استان زنجان، ظهر امروز، 21 تیرماه در نشست خبری که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: اورژانس اجتماعی برای کاهش شیوع کرونا مانوری را در مناطق پرتردد شهرها ترتیب داده که در آن نسبت به ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه پیشگیری از کرونا و آگاهی‌بخشی در زمینه فعالیت‌های بهزیستی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بهزیستی «شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت» است، ابراز کرد: افتتاح مراکز جامع درمانی، راه‌اندازی سامانه نظارتی دیده‎بان در سراسر کشور و رونمایی از خط تلفن 1482، بهره‌برداری از 15 واحد مسکونی مددجویی، 13 طرح خود اشتغالی، ساختمان اداری طارم، مراکز مثبت زندگی، مرکز غیرانتفاعی cbr و مرکز مشاوره خانواده از مهمترین طرح‌های این هفته است که تلاش می‌شود افتتاح‌ها به شکل ویدئوکنفرانس انجام شود.

این مسئول تعداد افراد زیر پوشش این دستگاه به همراه خانواده و بدون احتساب افراد قرار گرفته در طرح آمبلیوپی را ۸۵ هزار و ۹۲۵ نفر برشمرد و افزود: تعداد ۲۰۴ هزار و ۶۴۸ نفر با احتساب افراد قرار گرفته در طرح آمبلیوپی، تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که شامل ۱۹ درصد خانوارهای استان بوده که ۶۵ درصد این افراد مستمری‌بگیر و ۳۵ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این اداره‌کل بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۱۹۰ مورد معلولیت ثبت شده است و ۲۱ هزار و ۶۲۱ مورد پرونده تحت حمایت این اداره‌کل هستند که شامل ۷.۱ درصد از جمعیت کل استان بوده که ۲۸ درصد این افراد به تعداد ۱۴ هزار و ۴۱۱ خانوار از معلولان و بیماران اعصاب و روان مستمری‌بگیر این اداره‌کل را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه معاونت پیشگیری وظیفه کنترل و کاش آسیب‌های اجتماعی و مشاوره‌های روانشناختی را به عهده دارد، بیان کرد: اخیرا با همکاری دادگستری و شهرداری به جمع‌آوری 300 معتاد متجاهر در استان پرداختیم و 24 مرکز اعتیاد در استان فعال است که بیش از 9 هزار نفر از آن استفاده کرده‌اند.

محمدی به کاهش 17 درصدی طلاق از طریق اقداماتی همچون مشاوره‌های پیش، حین و پس از ازدواج اشاره کرد گفت: همچنین با توجه به اینکه بهزیستی در قالب مرکز اورژانس اجتماعی فعال است، در راستای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور تیم کارشناسی و متخصص دارای فعالیت بوده که در این حوزه به 4 هزار و 515 نفر ارائه خدمات شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 80 سالمند در یکی از مراکز نگهداری سالمندان حضور دارند، تصریح کرد: خوشبختانه برخلاف شایعات ایجاد شده این مرکز سالمند کرونایی ندارد و در مجموع موردی از ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام
captcha