رسانه‌ها در ماه محرم نقش تبیینی و اغنایی دارند
کد خبر: 3917508
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
خدادی:

رسانه‌ها در ماه محرم نقش تبیینی و اغنایی دارند

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه رسانه‌ها در این ایام نقش تبیینی و اغنایی دارند، تصریح کرد: برخی در مورد ماه محرم به دنبال ایجاد تقابل هستند، در حالی‌ که مسئولان و متولیان امر تلاش به برگزاری این مراسم با مدل‌ها و ابتکارات جدید دارند.

رسانه‌ها در مسئله ماه محرم نقش اغناسازی دارندبه گزارش ایکنا از زنجان، محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته، 28 مرداد ماه، در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری استان زنجان که مجازی برگزار شد، اظهار کرد: همه ایام متعلق به خبرنگاران است، چراکه اصحاب رسانه سربازان گمنام عرصه اطلاع‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز عصر ارتباطات است که در بستر اطلاعات شکل می‌گیرد، بیان کرد: هرچقدر این اطلاعات صحیح باشد، منجر به همکاری و هم‌افزایی، مانع آسیب‌ها و فرصتی برای توسعه و پیشرفت هر مجموعه‌ای می‌شود. جریان رسانه‌ای سال گذشته روزهای سختی را پشت سر گذاشت تا سهم و نقش خود را برای حفظ وحدت ملی ایران ایفا کند و آخرین فصل این تلاش کرونا بود.

خدادی با بیان اینکه رسانه‌ها در این ایام تلاش کردند که نگاه مردم به موضوعات مختلف مبتنی بر واقعیت باشد، یادآور شد: رسانه‌ها کوشیدند تا با پیوند حوزه بهداشت و درمان با تک‌تک مردم، مسیر پیشگیری از کرونا هموار شود و اکنون که همچنان در فضای ناشناخته کرونا هستیم باید برای افزایش همدلی در پیشگیری و مبارزه با این ویروس نقش خود را ایفا کنیم.

وی یادآور شد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و به طور حتم امسال با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود تا همه با عمل به دستورات بهداشتی مبتنی بر علم و دانش، شور و شعور حسینی را متناسب با این ایام به نمایش بگذارند.

خدادی با اشاره به اینکه رسانه در این بین نقش تبیینی و اغنایی دارد، ادامه داد: برخی در مسئله ماه محرم به دنبال ایجاد تقابل هستند در حالی‌که مسئولان و متولیان امر تلاش به برگزاری این مراسم دینی و آیینی با مدل‌ها و ابتکارات جدید دارند.

وی به تبدیل کارکردهای فضای کمی به کیفی در عرصه رسانه تأکید و تصریح کرد: امروز سرعت تحول دنیای پیرامون با گذشته قابل مقایسه نیست و کارآمدی باید نقش اساسی را در عرصه رسانه ایفا کند. خبرنگاران باید به دنبال تولید اطلاعات باشند، چراکه بقای رسانه مستلزم تولید محتوای مناسب با نیاز مخاطب است.

خدادی در پایان تصریح کرد: ماه محرم یادآور فداکاری، مجاهدت و پایداری در ایمان است و باید از فرصت این ماه برای تقویت عقیده و نهادینه‌سازی معرفت در وجود خود استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha