60 بقعه متبركه فارس؛ میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی» / 25000 بسته معیشتی توزیع می‌شود
کد خبر: 3917703
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸

60 بقعه متبركه فارس؛ میزبان سوگواره «بصیرت عاشورایی» / 25000 بسته معیشتی توزیع می‌شود

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ایام محرم امسال در 60 بقعه متبركه استان خبر داد و گفت: این سوگواره شامل سخنرانی‌های مذهبی و مداحی و عزاداری است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 29 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح ویژه برنامه‌های ماه محرم امسال پرداخت و گفت: امسال ویژه برنامه‌های محرم به دلیل شیوع كرونا متفاوت با سال‌های دیگر برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینكه بسیاری از شهرهای استان فارس و شیراز هنوز در وضعیت قرمز به سر می‌برند موظف به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و این را به‌عنوان متولیان برگزاری مراسم‌های محرم دنبال می‌كنیم.

موسوی گفت: در محرم امسال طرح «بصیرت عاشورایی» در 60 بقعه متبركه فارس برگزار می‌شود كه این طرح شامل سخنرانی‌های مذهبی، مداحی و عزاداری با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی است.

وی بیان كرد: امسال به جای طبخ غذای نذری و اطعام، بیش از 25 هزار بسته معیشتی را از محل موقوفات مرتبط استان فارس در اختیار سوگواران امام حسین(ع) و نیازمندان قرار می‌دهیم كه این بسته‌های معشیتی توسط مراكز افق بقاع متبركه به خانواده‌های حاشیه شهرها نیز تعلق می‌گیرد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: همچنین به دلیل اینكه امكان استفاده از تمام فضاهای مذهبی و بقاع متبركه را نداریم از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسم‌های سوگواری استفاده خواهیم كرد البته با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با كرونا برگزاری مراسم‌های سوگواری با رعایت فاصله اجتماعی در فضاهای روباز اماكن مذهبی مشكلی ندارد.

وی از فعالیت 191 نفر از مبلغان بومی استان برای برنامه‌های ماه محرم چه در فضای مجازی و چه در فضاهای عمومی و بقاع متبركه خبر داد و گفت: به‌منظور استفاده از ظرفیت فضای مجازی 50 كانال در پیام‌رسان‌های واتس‌آپ و ایسنتا نیز به نام بقاع متبركه راه‌اندازی شده كه مراسم‌های آن‌ها را به‌صورت زنده پخش می‌كند.

انتهای پیام
captcha