برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ مکان متبرک سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3919450
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ مکان متبرک سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: سوگواره «بصیرت عاشورایی» با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای ماه محرم در 41 مسجد و چهار بقعه متبرکه سطح استان آغاز شده و تا عاشورا ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل این اداره گفت: سوگواره «بصیرت عاشورایی» با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای ماه محرم در 41 مسجد و چهار بقعه متبرکه سطح استان آغاز شده و تا عاشورا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این طرح هر ساله در دهه اول محرم، از سوی سازمان اوقاف در همه استان‌ها اجرا می‌شود، افزود: امسال به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا، علاوه بر حفظ پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، در اماکن متبرک ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به حضور مبلغان در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امسال 30 مبلغ به منظور تبلیغ امور دینی به روستاها و مساجد این استان اعزام شده‌اند و پنج مبلغ نیز به صورت مجازی در این روزها اجرای برنامه دارند.

وی با اشاره به برنامه‌های تاسوعا و عاشورا نیز بیان کرد: با همکاری شورای خیریه این اداره کل همزمان با نهم و دهم عاشورا، از محل اجرای نیت موقوفات،10 هزار پرس غذا طبخ و در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

مؤمنی‌مقدم اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی در راستای رزمایش کمک مؤمنانه نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است.

انتهای پیام
captcha