شرکت 391 نفر در آزمون شفاهی حفظ قرآن زیر 10 سال در زنجان
کد خبر: 3922558
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

شرکت 391 نفر در آزمون شفاهی حفظ قرآن زیر 10 سال در زنجان

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: 391 نفر از استان زنجان 27 و 28 شهریورماه در آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم زیر 10 سال به رقابت می‌پردازند.

شرکت 391 نفر در آزمون شفاهی حفظ قرآن زیر 10 سال در زنجانحجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در آزمون شفاهی حفظ قرآن زیر 10 سال 391 نفر از استان زنجان شرکت کردند که در روزهای پنجشنبه و جمعه 27 و 28 شهریورماه به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان در رشته حفظ جزء 30 به تعداد 344 نفر هستند، ابراز کرد: 7 نفر 5جزء اول، 90 نفر جزء نخست، 47 نفر سوره بقره و یک نفر از افراد زیر 10 سال نیز در رشته حفظ کل در این آزمون شرکت کردند.

این مسئول ادامه داد: 141 نفر نیز در آزمون طرح تشویقی حفاظ با حفظ جزء‌های مختلف شرکت کردند که در هر شهرستان داور و ناظر تعیین شده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای تعیین شده مسابقات برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: آزمون شفاهی طرح تشویقی حفاظ در شهرستان‌های خدابنده، ابهر، خرمدره و سلطانیه در روز 27 شهریورماه از صبح تا ظهر و شهرستان‌های طارم، زنجان و ایجرود روز جمعه 28 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری مسابقه تفسیر قرآن همزمان با سراسر کشور برای آقایان و بانوان در امامزاده سید ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: در این مسابقات 35 نفر از متسابقین متشکل از 20 خانم و 15 آقا در بخش تفسیر به رقابت پرداختند و نفرات برتر معرفی شدند.

مرادخانی یادآور شد: همچنین 100 نفر در بخش آقایان و بانوان در مسابقات آوایی قرآن اوقاف در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی و تواشیح به رقابت پرداختند که نفرات برتر مسابقات آوایی در هر بخش مشخص شده و در دو بخش بانوان و آقایان یک نفر به عنوان نفر برگزیده به مرحله کشوری راه یافت.

انتهای پیام
captcha