اندیشه‌های سکولار بشریت را به نابودی می‌کشاند
کد خبر: 3923507
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

اندیشه‌های سکولار بشریت را به نابودی می‌کشاند

 امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آموزه‌های الهی عالم به دو بخش عالم ملک و ملکوت تقسیم می‌شود، گفت: مسئله سکولار انحراف و به نابودی کشاندن بشریت است.

اندیشه‌های سکولار بشریت را به نابودی می‌کشدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، ۲۶ شهریورماه در حاشیه مراسم افتتاح حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ابهر با اشاره به اینکه خداوند متعال انسان را به‌عنوان خلیفه خدا معرفی فرموده است، اظهار کرد: این خلیفه شخص نیست بلکه مقام آدمیت است.

وی با بیان اینکه انسان کامل خلیفه خدا بر روی زمین است، بیان کرد: انسان کامل آینه تمام‌نمای صفات ذات اقدس الهی است. خلافت انبیا و اولیا، موهبت الهی بوده که خلافتشان جعل تکوینی و مزایای خلافت الهی هم برای آن‌ها با قلم خلقت و صنع نوشته شده است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه خداوند هر چه دارد امامان و پیامبران ما نیز دارند، یادآور شد: فرق داشته‌های خدا با امامان و پیامبران این است که دارایی خداوند متعلق به خودش است ولی دارایی ائمه متعلق به خدا است.

وی با اشاره به  اینکه طبق آموزه‌های الهی عالم به دو بخش عالم ملک و ملکوت تقسیم می‌شود، اضافه کرد: این دو قابل تفکیک نیستند و هر کس این کار را انجام دهد کفر ورزیده است. در همین راستا باید از نگاه تک بعدی پرهیز کرد و تک بعدی نگریستن به دنیا یا آخرت انحراف است.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه دنیا برای ما درس، دانشگاه و حوزه علمیه است و مقصد را برای کسی که اهل بصیرت است نشان می‌دهد، تأکید کرد: کسانی می‌توانند دنیا و آخرت را برای بشریت تبیبن کنند که دنبال خلافت الهی بوده و به ندای الهی گوش فرا می‌دهند.

صدیقی با بیان اینکه ادیان آسمانی آمده‌اند تا دنیا را برای ما دنیای آرام‌بخش و هم آخرت را برای ما ابدی ترسیم کنند، گفت: ابلیس یکی از بنیانگذاران اصلی سکولار است که زیر بار خلافت الهی نرفت و این امر سبب شد مکتبی بنا نهاده شود که در طول تاریخ قربانیان زیادی از خود به جا گذاشته است و  امام و مقام معظم رهبری نیز اصرار دارند مسئله سکولار انحراف و به نابودی کشاندن بشریت است.

وی شناخت واقعیت دین را رسالت روحانیت حواند و گفت: این دین، دینی است که دنیا را در مسیر خدا قرار دهد و ظلم و ظلمت را بزداید. در طول تاریخ علمای زیادی به خاک و خون کشیده شده‌اند و در دوران دفاع مقدس حوزه علمیه بیش از 5 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

صدیقی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خانه‌ای برای امام زمان(عج) است، یادآور شد: حوزه علمیه ابهر یادگار خوبی برای نسل‌های آینده است که باید الگویی برای سایر نقاط استان باشد. لباس طلبگی لباس پیامبران بوده و از ارزش بالایی برخوردار است و اگر طلبه‌ای نداند باید در خط امام زمان و پیامبر باشد هم به خود و هم به جامعه ظلم کرده است.

امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه طلبه باید خادم مردم باشد، گفت: در برهه فعلی طلبه باید جهانی فکر کند تا بتواند با توجه به مقتضیات زمان پاسخگوی امور باشد.

انتهای پیام
captcha