اجازه دهید بتوانیم به هم‌دیگر اعتماد کنیم
کد خبر: 3923561
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
یادداشت/

اجازه دهید بتوانیم به هم‌دیگر اعتماد کنیم

به اعتقاد صادق‌نیا، افشای راز دیگران، زمینه‌ اعتماد را از بین می‌برد و زندگی را برای همه‌ ما جهنم می‌کند، چراکه اسکرین شات گرفتن و فاش کردن این حرف‌ها یعنی پراکندن تخم عدم امنیت و اعتماد به هم‌دیگر در یک جامعه.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام مهراب صادق‌نیا در یادداشتی به نقد افشای اسرار خصوصی افراد و تبعات اجتماعی آن پرداخته است. متن یادداشت از نظر می‌گذرد؛

«قبول دارم که ‌انسان شدن یک پروسه‌ زمان‌بر، پرمسئولیت و البته دشوار است؛ قبول دارم که برای ‌انسان‌ شدن باید کوشید، باید جنگید، باید جهاد اکبر کرد؛ اما این کار با کوچک‌ترین قدم‌ها شروع می‌شود. مثل اسکرین شات نگرفتن از ‌درد دل‌های کسی که شما را باور کرده است. کپی نکردن حرف‌های کسی که در زمان دوستی به شما اعتماد کرده است. افشا نکردنِ همه قصه‌ها و پچ‌پچ‌هایی که خیال می‌کرده فقط بین شما دو نفر می‌ماند.

اسکرین شات گرفتن و فاش کردن این حرف‌ها یعنی پراکندن تخم عدم امنیت و اعتماد به هم‌دیگر در یک جامعه. زندگی کردن به اندازه‌ کافی سخت هست، سخت‌ترش نکنیم. افشای راز دیگران، زمینه‌ اعتماد را از بین می‌برد و زندگی را برای همه‌ ما جهنم می‌کند. کاری نکنیم که آدم‌ها ته دل‌شان بگویند: خوبی درد دل کردن با دیوار این است که وقتی باهاش درد دل می‌کنی، از حرفات اسکرین شات نمی‌گیره! اعتماد ارزشمندترین گوهر زندگی‌ است، کاری نکنیم که دیگر کسی نتواند به دیگری اعتماد کند.»

انتهای پیام
captcha