اجرای طرح کشف استعدادهای قرآنی در زنجان
کد خبر: 3923685
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

اجرای طرح کشف استعدادهای قرآنی در زنجان

مدیرکل اوقاف استان زنجان از تولید برنامه تلویزیونی با هدف کشف استعدادهای قرآنی خبر داد و افزود: در این برنامه آموزش قرآن، ترجمه و مفاهیم پیش‌بینی شده و در خلال آن از تفسیر حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی نیز استفاده می‌شود که در هفته یک روز از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رود.

اجرای طرح کشف استعدادهای قرآنی در زنجانحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: با شیوع کرونا تعدادی از موسسات قرآنی فعالیت خود را در فضای مجازی ادامه می‌دهند البته برخی هم در مناطق کم‌برخوردار هستند و دسترسی به اینترنت و ابزارهای الکترونیکی ندارند، تعطیل هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در فضای مجازی مزیت‌هایی هم دارد، بیان کرد: با این کار رفت و آمد و برخی هزینه‌های جنبی حذف می‌شود و امکان بهره‌مندی اعضای خانواده از آموزش‌ها و محافل مجازی قرآن فراهم می‌شود و کار از محدوده یک شهر فراتر رفته و حتی می‌تواند در گستره جهانی ظهور و بروز یابد.

این مسئول یادآور شد: در ماه‌های گذشته به‌ویژه ماه رمضان محفل مجازی قرآن از طریق اینستاگرام برگزار شد. همچنین مسابقه مجازی قرآن اجرا شد که از ۲۲ استان در آن شرکت کردند و باید ساز و کاری اندیشید که تعداد مخاطبان در برنامه‌های زنده اینستاگرام افزایش یابد و تبلیغات بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های قرآنی اوقاف تکلیفی بوده و بخش دیگر وابسته به درآمد موقوفات است، تصریح کرد: برنامه‌های تکلیفی از جمله مسابقات سراسری قرآن و طرح تشویقی حفاظ برگزار شده اما سایر برنامه‌ها تحت تاثیر اجاره موقوفات قرار گرفته و در شرایط شیوع کرونا کمرنگ شده است.

وی از تولید برنامه تلویزیونی با هدف کشف استعدادهای قرآنی خبر داد و گفت: در این برنامه آموزش قرآن، ترجمه و مفاهیم پیش‌بینی شده و در خلال آن از تفسیر حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی نیز استفاده می‌شود که در هفته یک روز از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رود.

کرمی احیای جلسات خانگی قرآن را از دیگر رویکردهای این برنامه تلویزیونی برشمرد و افزود: تلاش داریم تا با دریافت بازخوردها و پالایش آن زمان برنامه را از ۳۰ دقیقه به یک ساعت افزایش دهیم. همچنین می‌توانیم از این طریق مردم را به وقف به عنوان یک سنت حسنه و توصیه دینی تشویق کنیم.

انتهای پیام
captcha