امامت مرکز ثقل اندیشه شیعه است
کد خبر: 3927729
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵

امامت مرکز ثقل اندیشه شیعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: مکتب اهل‌بیت(ع) بهترین الگوی امت‌سازی است و امامت مرکز ثقل اندیشه شیعه است.

امامت مرکز ثقل اندیشه شیعه است/عکس نداردبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 15 مهرماه در مراسم تجلیل از روحانیون ایثارگر دوران دفاع‌مقدس و جهادگران سلامت اظهار کرد: امامت مرکز ثقل اندیشه شیعه است و امام با نشان دادن راه به امت به این مکتب هویت می‌بخشد.

وی مکتب اهل‌بیت(ع) را بهترین الگوی امت‌سازی دانست و گفت: در این راه امام در محور امت‌سازی قرار دارد که سبب ایجاد وحدت می‌شود و رمز ماندگاری شیعه در مقابل توطئه‌های دشمنان همین پیروری از اندیشه‌های امامت است.

امام جمعه زنجان با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: آمار شهدای روحانی در همه جا ضبط و ثبت شده است و روحانیون علاوه بر اینکه نقش مبلغی خود را در جبهه‌ها ایفا می‌کردند، در همه صفوف حاضر بودند و این همان مسئله امامت است که باید به آن توجه داشت.

وی ترویج معنویت را از برکات حضور روحانیون در جبهه‌ها خواند و گفت: روحانیون در دوران‌ مختلف و در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی در صف مقدم بودند و تا تحقق جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در این عرصه حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (ع) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم به راهبردهای مشخص شده در سوره احزاب اشاره کرد و گفت: در این سوره مشخص شده که انسان از کدام مسیر برای رسیدن به اهدافش حرکت کرده و از چه لوازمی برای دست‌یابی به آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه ۴۱ سال است که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و مردم و انقلابیون همچنان این افتخار را با خود به یدک می‌کشند و دفاع‌مقدس یکی از افتخارات این نظام است، تصریح کرد: تجلیل از علما، تجلیل از معارف حقیقی علما است؛ چراکه علما صرفا در جبهه‌ها مبلغ نبودند، تعداد زیادی روحانی و طلبه در عملیات مختلف شهید شده و جان خود را تقدیم این نظام کرده‌اند.

بیگدلی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع‌مقدس خوداتکایی را به همه اثبات کرد، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه زمینه‌های نظامی، علمی و پزشکی توانستیم قدرت خود را به دشمن نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha