لزوم شبیه‌سازی کلاس حضوری در فضای مجازی
کد خبر: 3930978
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
نکته‌ای برای حافظان قرآن /

لزوم شبیه‌سازی کلاس حضوری در فضای مجازی

در ایام تعطیلات اجباری به دلیل شیوع کرونا نباید در برنامه حفظ قرآن‌آموزان وقفه بیفتد، بلکه لازم است مربیان با پیام‌های انگیزشی و ارائه دفترچه تکالیف و پیگیری گزارش‌های روزانه، زمینه را برای پیشرفت حفاظ فراهم کنند.

علیرضا نجفیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، حافظ کل قرآن و مدیر مؤسسه همیار قرآن کریم قم، در پاسخ به این سؤال که در پی تعطیلی کلاس‌های حضوری به دلیل شیوع کرونا، چگونه می‌توان همچنان آموزشی باکیفیت را به علاقه‌مندان به حفظ قرآن ارائه کرد؟ گفت: در ایام قرنطینه، آموزش حفظ را از طریق تلفن یا فضای مجازی با حضور والدین دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش پیام‌های انگیزشی و مباحثه در آموزش غیر حضوری افزود: حفاظ باید دفترچه تکلیف داشته باشند، به طوری که مربی از جزئی‌‌ترین برنامه حفظ آنان مطلع باشد، گزارش روزانه بخواهد و براساس موقعیت و شرایط قرآن‌آموز به او برنامه جدید دهد.

نجفی با تأکید بر تشکیل گروه‌های آموزشی در پیام‌رسان‌ها متناسب با سن حفاظ و قرآن‌آموزان بیان کرد: در این گرو‌ه‌‌ها طرح درس، مطالب انگیزشی و مطالب تفصیلی(ترجمه و مفاهیم) بارگذاری شود، به گونه‌ای که شبیه‌سازی کلاس حضوری صورت می‌گیرد تا در آموزش وقفه‌ای‌ نیفتد، زیرا قرآن‌آموزان با تلاش به نقطه مطلوب رسیده‌اند. علاوه بر اینکه حافظ باید روی پای خودش بایستد و محفوظات قبلی را اصلاح و تثبیت ‌کند، باید طبق برنامه رو به جلو حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه حتی می‌توان حفظ قرآن‌آموزان را تلفنی تحویل گرفت و نیز آنان در گروه‌های مجازی، انجام برنامه خود را گزارش دهند، ادامه داد: لازم است در این گروه‌ها برنامه‌ آنان مانند کلاس حضوری باشد تا آموزش را جدی بگیرند و معلمان به موقع آنلاین شوند، طرح درس و برنامه تفصیلی بگذارند و حتی می‌توانند با نظارت خودشان قرآن‌آموزان را به مباحثه با یکدیگر ترغیب کنند.

این حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه در فضای مجازی نیز پرسش‌های روزانه و دنبال کردن برنامه حفظ برای قرآن‌‌آموزان لازم است، اظهار کرد: آنان را به کار با یکدیگر تشویق کنید تا بتوان نتیجه خوبی گرفت.

انتهای پیام
captcha