بازدید سیدعباس عراقچی از مسجد کبود ایروان + عکس
کد خبر: 3932455
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

بازدید سیدعباس عراقچی از مسجد کبود ایروان + عکس

سیدعباس عراقچی، فرستاده ویژه رئیس جمهور که جهت میانجی‌گری مناقشه قره باغ در ایروان حضور یافت، بعد از ملاقات با نخست وزیر ارمنستان به همراه سفیر کشورمان و هیئت همراه از مسجد کبود ایروان بازدید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این بازدید سیدعباس عراقچی از سوی مسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی و مدیریت مسجد و حجت‌الاسلام موحدی‌فر، امام جماعت مسجد مورد استقبال قرار گرفت.

در این بازدید سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه از بخش‌های مختلف مسجد شامل حیاط اصلی، کتابخانه، حسینیه و شبستان دیدن کرد.

 مسجد کبود یکی از یادگارهای معماری باقی مانده از قرن هجدهم میلادی ایران در ارمنستان است و مجموعه‌ زیبا و آکنده از هنر آن دوران به شمار می‎رود و هر روز بر اهمیت و ارزش آن افزوده می‎شود. طی قرون متمادی در شهر ایروان حدود ۷ یا ۸ مسجد و تعداد دیگری نیز بناهای اسلامی و مذهبی از سوی مسلمانان احداث شده كه بیشتر آنها به دلیل شرایط ناشی از تغییر و تحولات سیاسی و نظام‎های حاکم به خصوص در دوران حکومت استالین مورد بی‌توجهی و یا تخریب كامل قرار گرفته‎اند.

برگزاری منظم نماز جماعت، اجرای مراسم‌های مختلف مذهبی، فعالیت مرکز دارالقرآن مسجد جامع کبود ایروان، مرکز مشاوره، كلاس‌های آموزش زبان فارسی، نمایشگاه دائمی عكس و صنایع دستی، سالن اجتماعات، كتابخانه و مرکز اینترنت از جمله فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف مسجد جامع ایروان است.

 امروزه به دلیل شرایط جنگی در ارمنستان و لزوم حفظ امنیت آن و نیز شیوع کرونا درب‎های اصلی مسجد به روی گردشگران بسته است.

بازدید سیدعباس عراقچی از مسجد کبود ایروان + عکس

انتهای پیام
captcha