بازسازی عملیات والفجر ۹ در پلدختر
کد خبر: 3934045
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

بازسازی عملیات والفجر ۹ در پلدختر

فرمانده سپاه پلدختر گفت: هم‌زمان با هفته بسیج عملیات والفجر ۹ در شهرستان پلدختر بازسازی می‌شود.

تبه گزارش ایکنا از لرستان، کریم منصوری، فرمانده سپاه ناحیه پلدختر یک‌شنبه، ۱۸ آبان‌ماه در بازدید از محل بازسازی عملیات والفجر ۹، گفت: هفته بسیج فرصت مناسبی برای نشان دادن دلاورمردی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، در این هفته شاهد برگزاری یک رویداد ملی فرهنگی در پلدختر خواهیم بود.

وی با بیان این‌که برای اولین‌بار قصد داریم با بازسازی عملیات والفجر ۹ یک اتفاق بزرگ فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس در شهرستان پلدختر رقم بزنیم، اضافه کرد: نیروی انتظامی، بسیج و سپاه و ارتش امروز به‌عنوان بازوان امنیتی در دفاع از کیان انقلاب اسلامی نقش مؤثری در مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام ایفا می‌کنند.

منصوری با بیان این‌که تبیین رشادت‌های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان یک ضرورت است که همه در قبال این ارزش‌ها، رسالت و وظایفی داریم، ادامه داد: عملیات والفجر ۹ در تاریخ پنجم اسفندماه سال ۶۴ انجام گرفت و توانست به اهداف خود دست یابد؛ کمااینکه یکی از واحدهای سپاه اسلام در این عملیات لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بود که نقش مهم و تأثیرگذاری در این عملیات داشت.

وی در رابطه‌ با نقش‌آفرینی رزمندگان لرستانی در این عملیات، اظهار کرد: رزمندگان لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به‌ویژه رزمندگان گردان مالک اشتر، محبین، ابوذر و گردان پشتیبانی آتش ذوالفقار با مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و جان‌فشانی‌های بسیار توفیقات بزرگی در این عملیات به دست آوردند.

منصوری با بیان این‌که هدف از عملیات والفجر ۹ گشودن دو جبهه هم‌زمان در برابر دشمن جهت تقسیم توان و کاهش فشار دشمن با توجه به عملیات آزادسازی فاو بود، اظهار کرد: دشمن برای باز پس‌گیری فاو توان مضاعف خود را به‌کار گرفت و لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تمام قدرت در منطقه عمومی پنجوین عراق در سلیمانیه حاضر شدند که توان رزمی دشمن را در جبهه جنوب تضعیف کند.

فرمانده سپاه پلدختر ادامه داد: لشگر ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در این عملیات نزدیک به ۵۷ شهید در راه حفظ  و صیانت از انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و امروز وظیفه ماست که جوانان را با روحیه خدایی رزمندگان دوران دفاع مقدس و چگونگی پیروزی در مقابل جبهه کفر با کمترین تجهیزات نظامی آشنا کنیم و اجازه ندهیم تفکرات و باور الهی رزمندگان آن دوران به فراموشی سپرده شود.

همایون بخشی، فرمانده انتظامی پلدختر نیز در این بازدید با اشاره به نقش ارزنده سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس، اظهارکرد: بازسازی عملیات والفجر ۹ در شهرستان پلدختر یک فرصت ناب برای آشنایی نسل جوان باارزش‌های دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: فرماندهی، کارکنان سپاه و بسیجیان ناحیه در اقدامی ارزشمند مشغول بازسازی این عملیات هستند و پلیس هم در جهت تأمین نظم و امنیت و ساماندهی ترافیکی بازدیدکنندگان از این برنامه آماده همکاری هست.

انتهای پیام
captcha