واکاوی فلسفه و تاریخ صفویه در وبینار بنیاد اسلامی روسیه
کد خبر: 3935994
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

واکاوی فلسفه و تاریخ صفویه در وبینار بنیاد اسلامی روسیه

نخستین وبینار در زمینه فرهنگ و فلسفه ایران با موضوع هنر، فلسفه و تاریخ ایران در دوره صفویه با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی روسیه(ابن سینا) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، این وبینار ششم و هفتم آذرماه سال جاری برابر با 26 و 27 نوامبر 2020 ساعت ۱۰:۳۰ به وقت مسکو(۱۱ به وقت تهران)  برگزار و در آن هنر، فلسفه و تاریخ ایران در دوره صفویه در سال‌های ۱۵۰۱ تا ۱۷۳۶ میلادی واکاوی و بررسی خواهد شد.

این سمینار آنلاین با حمایت بنیاد ابن سینا و مشارکت دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه دولتی سن پترزبورگ برگزار می‌شود و اساتیدی از ایران و روسیه در آن سخنرانی خواهند کرد.

مریم محمدقلی‌پور و سوفیا حسین اوا با موضوع هنر و معماری در دوران صفویه در وبینار سخنرانی می‌کنند و سیدسلمان صفوی، طیبه میرمحمد حسینی، یحیی صباغ‌چی و پروفسور «روزانا پسخو» نیز در بخش فلسفه سخنرانی خود را ارائه می‌دهند.

همچنین مریم حقی سخنران بخش تصوف خواهد بود و اکرم کریم‌زاده اصفهانی در بخش ادبیات ایران در دوره صفویه سخنرانی خواهند کرد.

شروع مراسم با سخنرانی پروفسور ابراهیم آزادگان، رئیس گروه فلسفه و علوم دانشگاه صنعتی شریف و پروفسور «تیگران تومانیان» رئیس گروه فلسفه و فرهنگ شرق دانشگاه دولتی سن پتربورگ خواهد بود.

 علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی «http://ia.sharif.ir/sut-spbu-seminar/» مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha