پرداخت بیش از یک میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان سلطانیه
کد خبر: 3936980
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان سلطانیه

رئیس کمیته امداد سلطانیه گفت: در ۸ ماه امسال ۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان زکات توسط کشاورزان پرداخت و توسط دبیرخانه زکات جمع‎‌آوری شده است.

پرداخت بیش از یک میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان سلطانیهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه، 3 آذر ماه در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه از زکات به‌عنوان واجب مالی نام برد و افزود: زکات باعث تعالی روح، تطهیر مال و رفع فقر از جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور اعضای شورای زکات در جلسه صوری نیست بلکه طبق مصوبه مجلس آیین‌نامه دارد، افزود: وظیفه اصلی شورای زکات تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات است.

امام جمعه شهرستان سلطانیه با بیان اینکه اگر در جلسه بنشینیم ولی حضور و عدم حضورمان تفاوتی نداشته باشد دستاوردی نخواهد داشت، تاکید کرد: حضور فعال در جلسات و فعالیت در راستای ترویج زکات از وظایف دیگر اعضای شورای زکات است.

حسینی نسب با گرامیداشت هفته بسیج و با تصریح به اینکه در مسئله فریضه زکات باید بسیجی‌وار وارد میدان شد، اضافه کرد: ترویج فریضه زکات به مجاهدت خستگی‌ناپذیر و مدیریت جهادی نیازمند است.

این مسئول یادآور شد: برای فعال‌سازی اعضای شورای زکات باید وظایف اعضا به صورت تخصصی مشخص شود تا از جلسات بعدی بر اساس وظایف مشخص شده گزارش ارائه داده شود.

وی با بیان اینکه ثروتمندان باید شکرگزار نعمت‌های الهی باشند و حق محرومان و نیازمندان را که خداوند در اموالشان قرار داده بپردازند تا چشم نیازمندان در مال ثروتمندان نباشد، افزود: پرداخت زکات، اموال را در امنیت قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه ‌در قرآن مجید بسیار درباره زکات سخن گفته شده و به آن امر تاکید شده و در موارد زیادی وقتی، امر به نماز کرده بلافاصله به زکات دستور داده است و این دو را ملزم و کنار یکدیگر ذکر کرده است، اظهار کرد: نمی‌شود کسی نماز بخواند و زکات ندهد چنان که در روایات نیز به این مطلب توجه داده شده که هر کس زکات ندهد نماز او قبول نیست.

مظاهر قنبری، رئیس کمیته امداد سلطانیه در این جلسه گفت: در ۸ ماه امسال ۱ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان زکات توسط کشاورزان پرداخت و توسط دبیرخانه زکات جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام
captcha