چاپ کتاب «شهریار سرزمین من» در زنجان
کد خبر: 3937929
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

چاپ کتاب «شهریار سرزمین من» در زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان از نگارش و چاپ کتاب «شهریار سرزمین من» در مورد زندگی‌نامه شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشور خبر داد و گفت: این کتاب به زودی منتشر و روانه بازار می‌شود.

چاپ کتاب «شهریار سرزمین من» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، 8 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهید مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای و افتخارات استان زنجان به‌شمار می‌رود و حوزه هنری زنجان و دیگر ارگان‌های فرهنگی استان بر حسب عِرق وطنی و ملی نسبت به این شهید بزرگوار موظف هستند، اسطوره‌های ملی را به نسل‌های جدید معرفی کنند.

وی تعهد، اخلاق، پاک‌دستی و سعی و تلاش خستگی‌ناپذیر را از ویژگی‌های بارز مجید شهریاری، شهید راه علم و دانش خواند و افزود: شهید شهریاری دومین شهید هسته‌ای کشور است که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شده و ضرورت معرفی و شناساندن شخصیت‌های برجسته علمی و هنری کشور و استان در عرصه‌های مختلف می‌تواند منشاء آثار و برکات عظیم در حوزه‌های مختلف علمی و معرفتی باشد.

این مسئول از نگارش کتاب «شهریار سرزمین من» به قلم معصومه زینعلی، از بستگان شهید شهریاری خبر داد و گفت: این کتاب عنوان زندگی‌نامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی است که به همت حوزه هنری زنجان، مراحل تدوین و نگارش آن به پایان رسیده و در حال حاضر در مراحل پاپانی چاپ و انتشار توسط انتشارات سوره مهر است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌ریزی حوزه هنری زنجان بر این بود که با تدارک دیدن ویژه برنامه‌ای در شأن و منزلت مقام والای ایشان در دهمین سالروز شهادت این شهید بزرگوار، کتاب «شهریارِ سرزمین من» رونمایی شود، ابراز کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده، این امکان وجود ندارد و در انتظار فرصت مناسب هستیم تا از این اثر ارزشمند رونمایی کنیم.

وی یادآور شد: کتاب «شهریارِ سرزمین من» در فضایی ساده و صمیمی و با تلاشی پر از انگیزه، توکل بر خدا و خون پاک شهیدان و با عشق و لبخند به روایت مراحل رشد و ارتقای این شهید متعهد در زندگی اشاره دارد که بیشتر بر حسب گفت‌وگو با مادر و همسر این شهید تدوین و نگارش شده است.

نعمتی روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان، خصوصاً دوران کودکی و نوجوانی شهید شهریاری را از اصلی‌ترین ویژگی‌های این کتاب برشمرد و افزود: کتاب «شهریارِ سرزمین من» به گونه‌ای تدوین و نگارش شده ‌است که از زندگی پدر و مادر شروع می‌شود و تا مدتی پس از شهادت را نیز در بر می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال پیش در هشتم آذر خبر ترور و شهادت شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشورمان قلب میلیون‌ها ایرانی را آزرد، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی یک بار دیگر نتوانستند شاهد پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران باشند و دست به جنایت بزرگ دیگری زدند تا به گمان خام خودشان مقابل پیشرفت‌های روزافزون علمی و هسته‌ای ایران را بگیرند اما غافل از اینکه راه شهدا با شدت و سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha