تحریم و ترور، جوانان ایرانی را از مسیر پیشرفت مأیوس نمی‌کند
کد خبر: 3937952
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

تحریم و ترور، جوانان ایرانی را از مسیر پیشرفت مأیوس نمی‌کند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، حرکت‌های انفعالی را عامل تحریک دشمنان برای اعمال خرابکارانه دانست و افزود: با این حال تحریم و ترور نه فقط جوانان ایرانی را از مسیر پیشرفت مأیوس نمی‌کند بلکه به آن‌ها انگیزه بیشتر می‌دهد.

تحریم و ترور، جوانان ایرانی را از مسیر پیشرفت مایوس نمی‌کندمصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن محکوم کردن اقدام عاملان ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشور، اظهار کرد: این ترورها نشان‌دهنده قدرت دشمنان نیست بلکه نمایانگر ذلت، ترس و عدم توانایی آن‌ها در رویارویی با دانشمندان از موضع منطق است و هیچ فرد شجاع و قوی نخبگان کشوری را در خیابان مورد حمله و ترور قرار نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: باید آگاه باشیم تا سیگنال‌های ضعف از کشور ما بلند نشود، چراکه دشمنان برای ترور و خرابکاری طمع می‌کنند. همواره باید وحدت و یکپارچگی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، اما متأسفانه شاهد بودیم این اتحاد در دوران‌هایی کمرنگ شده است.

طاهری با اشاره به اینکه ضعف نشان دادن با تحرکات خرابکارانه دشمن ارتباط مستقیم دارد، ادامه داد: در زمان امضای توافق برجام و زمانی که کشورها تعهدات برجام را زیرپا گذاشتند پاسخ قاطعی به آن‌ها ندادیم و در واقع انفعالی عمل کردن آن‌ها را به هر عمل غیرانسانی به طمع می‌اندازد.

وی تأکید کرد: باید حواسمان باشد که دشمن، دشمن است و به عوض شدن افراد نمی‌توان دل بست. دشمنان دریافتند که بخشی از دولت و جوامع ساسی به مذاکره عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهند اما هر گفت‌وگویی باید با قاطعیت و افراد راستگو انجام شود و این ترورها درسی است که ثابت می‌کند باید به توانمندی‌های خودمان متکی باشیم.

طاهری برخورد سخت، کوبنده و قاطع در مقابل ترور دانشمندان و شخصیت‌های کشور را ضروری خواند و افزود: باید از نظر سیاسی، نظامی، اقتصادی و همه جنبه‌ها اقتدار خود را در برابر دشمنان تقویت کنیم تا جرئت هیچ توطئه‌ای نداشته باشند.

وی یادآور شد: تجربه ثابت کرده است ترور داشنمندان تأثیری در جلوگیری از پیشرفت کشور نداشته است؛ هچنان که پس از ترور شهید شهریاری شاهد بودیم دانشجویان و جوانان برای تغییر رشته و تحصیل در رشته علوم هسته‌ای امضا دادند و جوانان ما نه تنها از این تهدیدها هراسی ندارند بلکه برای آبادانی کشور انگیزه بیشتری می‌گیرند.

طاهری ابراز کرد:  تحریم و ترور ابزارهای دشمن برای ناامید کردن مردم و جوانان از انقلاب است، اما ما در داخل باید هوشیار باشیم، روی دشمن حساب باز نکنیم و به توانمندی‌های خود تکیه کنیم.

انتهای پیام
captcha