ابتلای بیش از ۴۲ هزار زنجانی به کرونا
کد خبر: 3946154
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

ابتلای بیش از ۴۲ هزار زنجانی به کرونا

از ابتدای شیوع کرونا ۴۲ هزار و ۶۱۸ نفر به کورنا مبتلا شدند و یک هزار و ۱۰۴ نفر فوت کردند.

ابتلای بیش از 42 هزار زنجانی به کرونابه گزارش ایکنا از زنجان، بنا بر اعلام ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناویروس استان زنجان، تا روز چهارشنبه، 17 دی‌ 42 هزار و 618 نفر بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به ویروس کرونا مبتلا شدند که 6 هزار و 633 نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری شدند و 35 هزار 985 نفر از آن‌ها به شکل سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

طی 24 ساعت گذشته 7 مورد مثبت بستری و 58 مورد سرپایی به جمع مبتلایان به کرونا اضافه شده و یک نفر جان خود را از دست داده است. در حال حاضر 191 در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از آغاز شیوع کرونا یک هزار و 104 نفر فوت کردند و 5 هزار و 466 نفر بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

به گفته پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با روند بیماران سرپایی کرونا در استان، ادامه داد: همچنان در میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی کووید - ۱۹ شاهد روند نزولی هستیم و در هفته‌های اخیر به روند خط صاف رسیده و از شیب تند خارج شده‌ایم ولی همچنان مطلوب نبوده و روند باید به صورت نزولی باشد.

وی با بیان اینکه ابهر تنها شهرستان نارنجی استان از لحاظ بیماری کرونا بوده و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند، افزود: نباید مردم فکر کنند که با تغییر رنگ وضعیت بیماری کرونا و روند نزولی این بیماری، کرونا تمام شده و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بی‌توجهی کنند.

انتهای پیام
captcha