نود و هفتمین شماره از فصلنامه «علوم حدیث» منتشر شد
کد خبر: 3946249
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

نود و هفتمین شماره از فصلنامه «علوم حدیث» منتشر شد

نود و هفتمین شماره از فصلنامه علمی پژوهشی علوم حدیث، ویژه پاییز 99 با 7 مقاله حدیثی منتشر شد.

ارسال// نود و هفتمین شماره از فصلنامه علمی پژوهشی علوم حدیث منتشر شد

به گزارش ایکنا، نود و هفتمین شماره از فصلنامه علمی پژوهشی علوم حدیث، ویژه پاییز ۹۹ با هفت مقاله حدیثی به مدیر مسئولی و سردبیری آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، از سوی پژوهشکده علوم و معارف حدیث پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد.

در این شماره از فصلنامه علوم حدیث مطالبی با عناوین؛ گونه‏‌شناسی روایات اختلاف قرائت اهل‏ بیت(علیهم السلام) با قرائت مشهور از سوی محمد جعفری‌پور و محمدکاظم رحمان ستایش؛ مبانی و قواعد توثیق راویان در کتاب «رجال تفسیری» از سوی روح‌الله شهیدی و حسن اصغرپور نگاشته شده است.

انعطاف‌پذیری مؤمنانه در مواجهه با ابتلائات (تحلیل فقه الحدیثی روایت «خامة الزرع») نوشته کوثر حلال‌خور، داود صائمی و داود معماری؛ شناخت و بررسی حوزه حدیثی طبرستان نوشته محمدعلی مهدوی‌راد، زهرا اکبری، محمدحسین بهرامی و هویت نگارنده «مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه»؛ تحلیلی انتقادی بر دیدگاه‌ها و طرح نگاهی نو نوشته علی اصغر محمدی و کاووس روحی برندق از دیگر مطالب این نشریه است.

«بطین» بودن امیر المؤمنین علی (علیه السلام) در روایت‏‌ها: تحلیل سندی و متنی نوشته مریم سادات صدر، مهدی مهریزی و مژگان سرشار؛ چگونگی و چرایی تفاوت رفتار امام صادق(ع) در برابر عملکرد همگون حریز سِجِستانی و ابن نجاشی نوشته علی‏‏رضا حیدری‏‏ نسب، مهدی بیات‏‏ مختاری و محمدباقر حیدری‏‏ نسب، مقاله دیگر این مجموعه است.

انتهای پیام
captcha