زمین‌خواری در موقوفه‌های زنجان
کد خبر: 3946806
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹

زمین‌خواری در موقوفه‌های زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف ۱۰ هکتار زمین‌خواری در ابهر به ارزش یک هزار میلیارد ریال از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

کشف زمین‌خواری در موقوفه‌های در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان اظهار کرد: در پی شکایت نماینده حقوقی اداره اوقاف و اهالی ابهر درباره تصرف غیرقانونی زمین وقفی به متراژ 10 هکتار واقع در یکی از مناطق این شهرستان و تفکیک و فروش آن توسط فردی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: در تحقیقات صورت گرفته پلیس، مشخص شد فردی با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود، زمینی وقفی به متراژ 10 هکتار متعلق به اداره اوقاف را به صورت غیرقانونی تصرف و پس از تفکیک به قطعات کوچک‌تر، آن را به فروش رسانده است.

وی با بیان اینکه متهم شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش زمین‌ تصرف شده را یک هزار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه با تلاش پلیس و دستگاه قضا این زمین رفع تصرف شد، ابراز کرد: حفظ بیت‌المال و آزادسازی اراضی ملی و منابع طبیعی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پیش از این نیز زمین‌خواری 20 میلیارد ریالی در خدابنده کشف شده بود، تصریح کرد: در پی شکایتی در ارتباط با تغییر کاربری این زمین، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفته و با ادامه یافتن تحقیقات پلیس، مشخص شد، سه متهم با خریداری زمین کشاورزی بدون رعایت الزامات و مجوزهای قانونی از اداره مسکن و شهرسازی و شهرداری اقدام به تفکیک و تبدیل به قطعات خرد مسکونی و فروش به اشخاص حقیقی کرده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان شناسایی، دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را 20 میلیارد ریال برآورد کردند.

انتهای پیام
captcha