اخلاص حاج قاسم و المهندس پیروزی‌های عراق و سوریه را رقم زد
کد خبر: 3946872
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
رئیس مرکز اسلامی جاکارتا:

اخلاص حاج قاسم و المهندس پیروزی‌های عراق و سوریه را رقم زد

رئیس مرکز اسلامی جاکارتا طی مراسم بزرگداشت رهبران مقاومت در این مرکز گفت: اخلاص شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مهمترین عامل پیروزی‌های جبهه حق علیه باطل در عراق و سوریه و جوشش خیل عظیم مردم ایران و عراق در تشییع این دو شهید عزیز بود.

به گزارش ایکنا از اندونزی، مراسم بزرگداشتی به مناسبت سالگرد شهادت سردار رشید سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی و ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در مرکز اسلامی جاکارتا(ICC) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از شیعیان کشورهای اندونزی، افغانستان و ایران برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید حکیم الهی، رئیس مرکز اسلامی جاکارتا در سخنانی به بیان ویژگی‌های بی‌نظیر این دو شخصیت برجسته پرداخت.

حجت‌الاسلام حکیم الهی اخلاص شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را مهمترین عامل پیروزی‌های جبهه حق علیه باطل در عراق و سوریه و جوشش خیل عظیم مردم ایران و عراق در تشییع این دو شهید دانست.

رئیس مرکز اسلامی جاکارتا ساده‌زیستی و نبوغ نظامی را از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و ایشان را شخصیتی تکرارنشدنی در تاریخ معاصر معرفی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم الهی در ادامه آیت‌الله مصباح یزدی را فیلسوفی بی‌نظیر در عصر معاصر معرفی کرد که صاحب تألیفات فراوان و فهمی عمیق و استثنایی در مسائل عقلی و فلسفی بود.

وی گفت: تواضع این فیلسوف عالیقدر به نحوی بود که دست بسیاری از علما را می‌بوسید و در روضه حضرت سیدالشهداء(ع) در چارچوب درب ورودی می‌نشست.

سخنران بعدی این مراسم سیدموسی کاظم الحبشی بود که ضمن بیان ابعاد وجودی و ویژگی‌های بی‌نظیر آنان، فقدان این دو شخصیت عظیم را ثلمه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر بر پیکره جهان اسلام دانست.

لازم به ذکر است، مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در سال‌های گذشته دو سفر به کشور اندونزی داشت که خاطرات آن سفرها همچنان در ذهن شیعیان و ارادتمندان آن شخصیت بزرگ باقی مانده است.

انتهای پیام
captcha