اندیشکده آمریکایی: نجباء در پوشش گروه‌های تازه‌تأسیس به آمریکا ضربه می‌زند
کد خبر: 3947944
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

اندیشکده آمریکایی: نجباء در پوشش گروه‌های تازه‌تأسیس به آمریکا ضربه می‌زند

اندیشکده آمریکایی واشنگتن در تحلیلی با اشاره به اینکه جنبش مقاومت اسلامی نجباء در پوشش گروه‌های نوظهور و ناشناخته به نیروهای آمریکایی در عراق حمله می‌کند، احتمال داد که ایران و گروه‌های مقاومت عراقی بعد از تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا، ضربه انتقامی خود را وارد کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نجباء در ایران، انستیتو «واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» در تحلیلی به قلم مایکل نایتس، کارشناس ارشد امنیتی ـ نظامی، پیش‌بینی کرد که ممکن است ایران و گروه‌های مقاومت عراقی بعد از تحلیف جو بایدن، برای انتقام ترور شهیدان سلیمانی و المهندس وارد عمل شده و بدین‌ترتیب نخستین بحران را برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا رقم بزنند.

این اندیشکده با اشاره به روند افزایشی و همچنین تنوع حملات ضدآمریکایی در خاک عراق، هشدار داد: بعید نیست دامنه این تهدیدها از عراق فراتر رفته، به خاک سوریه و حتی خلیج‌ فارس نیز گسترش یابد.

تحلیلگر آمریکایی در ادامه، مقاومت اسلامی نجباء را یکی از گروه‌های پیشتاز عراقی در حمله به منافع ایالات‌ متحده در منطقه خواند و نوشت: برای سرویس اطلاعاتی آمریکا محرز است که این جنبش همراه با چند تشکیلات عراقی دیگر، در پوشش گروه‌های تازه‌تأسیس و ناشناخته با اسامی گیج‌کننده مانند اصحاب الکهف و قاصم الجبارین به نیروهای ما ضربه می‌زند.

مایکل نایتس در پایان به ساکنان جدید کاخ‌ سفید توصیه کرد که ضمن اتخاذ تدابیر بازدارنده، برای واکنش فوری و قاطع به چنین حمله محتملی، کاملاً آماده باشند.

در همین رابطه، انستیتو «صلح» وابسته به دولت آمریکا نیز با انتشار گزارشی به قلم «اشلی لین» پژوهشگر حوزه ایران و خاورمیانه، تحریم‌های وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات‌ متحده علیه مقاومت اسلامی نجباء را عکس‌العمل واشنگتن به همکاری این جنبش با سپاه پاسداران توصیف کرد.

این مؤسسه آمریکایی افزود: شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل نجباء که نامش به‌دلیل رهبری عملیات‌های ضدآمریکایی از ۲۰۰۸ در لیست سیاه دولت آمریکا قرار گرفته است، دریافت پشتیبانی فنی ـ لجستیکی ـ نظامی از جمهوری اسلامی ایران را مخفی نمی‌کند و فعالیت نیروهایش را در عراق و سوریه توسعه داده است.

انتهای پیام
captcha