بازگشایی مدارس اشتباه است / دولت از موضع نظارتی کوتاه نیاید
کد خبر: 3947972
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کرمانپور تصریح کرد:

بازگشایی مدارس اشتباه است / دولت از موضع نظارتی کوتاه نیاید

مدیر اورژانس بیمارستان سینا با اشاره به کاهش‌ آمارهای کرونا از بازگشایی‌های عجولانه و کاهش نظارت‌های دولتی و عادی‌پنداری کرونا انتقاد کرد و گفت: نتایج بازگشایی‌های عجولانه مانند بازشدن کافه‌ها، رستوران‌ها، مدارس و .. تا اواخر بهمن‌ماه ظاهر شده و پیش‌بینی این است که موج چهارم آغاز شود.

تصمیم به بازگشایی مدارس در این شرایط شکننده اشتباه است/ دولت از موضع نظارتی پایین نیایدحسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا، در گفت‌وگو با ایکنا، با ابراز نگرانی از عادی‌پنداری کرونا در میان مردم و مسئولان در پی کاهش شیب نزولی کرونا اظهار کرد: به محض اینکه شرایط این بیماری کمی بهبود پیدا می‌کند، مردم و مسئولان دست به دست هم داده و کاملاً به روز‌های قبل از بیماری باز می‌گردند و تمامی رفتار‌های اجتماعی معمول را از سر می‌گیرند.

وی افزود: از سوی دیگر مسئولان دولتی نیز در این رابطه نظارتی نداشته و عملاً با وجهه کاملاً دموکراتیکی با این موضوع برخورد می‌کنند. تلفات این روز‌های آمریکا و اروپا نیز دقیقاً به دلیل برخورد دموکراتیک با رفتار‌های اجتماعی مردم به وجود آمده است.

کرمانپور بیان کرد: انسان به صورت فطری محدودیت گریز است و به محض اینکه شرایط مهیا باشد، علاقه‌مند است که این محدودیت‌ها را کنار زده و آزاد باشد. استفاده از ماسک، اجتناب از دورهمی و رعایت فاصله اجتماعی محدودیت است و به محض اینکه شرایط آن فراهم شود این محدودیت‌ها را کنار می‌زنند، در حالی که شرایط بسیار شکننده بوده و در این شرایط نباید تصمیم گرفت مثلاً مدارس را باز کرد یا تجمعات مذهبی را برگزار کرد. این تصمیمات برای زمانی است که شرایط تثبیت شده است، نه شرایطی که شکننده بوده و هر زمان ممکن است دوباره موج جدیدی از بیماری آغاز شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت نیز خود در این عادی‌پنداری کرونا نقش دارد، گفت: مدیران نظام سلامت در این تصور هستند که اگر اعلام کنند که آمار‌ها کاهش پیدا کرده روحیه مردم تقویت شده و رفتار‌های فرهنگی و اجتماعی بهتری در پیش خواهند گرفت، این در حالیست که مردم از این روش فرهنگی استقبال نمی‌کنند.

وی ادامه داد: باید خبر صحیح را به مردم بدهیم و به آن‌ها روحیه ببخشیم، اما دولت باید محکم نظارت‌ها را اجرا کند و این گونه نباشد که وقتی می‌گوییم آمار‌ها کاهش یافت یا وضعیت زرد است دولت نیز از موضع نظارتی خود پایین بیاید. دولت تا زمانی که بیماری کرونا وجود دارد و واکسن و داروی مؤثر نداریم باید به خاطر جان مردم و نه تثبیت سیاسی و اقتصادی، محکم بایستد و از فاز کنترل و برخورد با متخلفان کوتاه نیاید.
 
وی تأکید کرد: نهاد‌های حقوقی مانند کانون وکلا نیز باید زمینه را برای شکایت و برخورد قانونی با افرادی که تخلف می‌کنند و موجب ابتلای دیگران به بیماری می‌شوند، فراهم کنند تا این افراد پایشان به زندان بیفتد و موجب بیماری مردم نشود.
 
کرمانپور در رابطه با وضعیت کنونی بیمارستان‌ها نیز گفت: بیمارستان‌ها تا اول هفته گذشته یک روند کاهشی داشتند، اما در طول هفته کمی افزایشی و تا آخر هفته روند ثابت ماند. اگر این روند تا آخر دی‌ماه ثابت مانده و بیشتر از این نشود،‌ نشان می‌دهد که مردم در زمانی مانند شب یلدا کاملاً توصیه‌ها را رعایت کرده‌اند. اگر روند افزایشی شود نشان می‌دهد که مردم رعایت نکردند.

وی یادآور شد: نتایج بازگشایی‌های عجولانه مانند بازشدن کافه‌ها، رستوران‌ها، مدارس و .. تا اواخر بهمن‌ماه ظاهر شده و پیش‌بینی این است که موج چهارم آغاز شود.

کرمانپور در مورد مدارس نیز گفت: بازگشایی مدارس در شرایط شکنندگی بیماری گرفته شده است و این تصمیم اشتباه است. نمی‌توان بچه‌های ابتدایی را کنترل کرد، آن‌ها ناقلانی بی‌سر و صدا هستند و ممکن است بیماری را از هرکسی بگیرند و به پدر و مادر خود منتقل کنند و چرخه بیماری را زنده کنند.
انتهای پیام
captcha