ترامپ به پادشاه مراکش نشان درجه یک لیاقت داد
کد خبر: 3947979
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

ترامپ به پادشاه مراکش نشان درجه یک لیاقت داد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بالاترین نشان لیاقت این کشور را به خاطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به پادشاه مراکش اعطا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از موراکو ورلد نیوز، دونالد ترامپ نشان موسوم به «نشان درجه یک لیاقت» را به محمد ششم پادشاه مراکش اعطا کرد. اعطای این نشان به دلیل آنچه تأثیر مثبت وی در عرصه سیاسی خاورمیانه به‌ویژه در امر ازسرگیری روابط با اسرائیل خوانده شده، صورت گرفته است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای به اشاره به این موضوع اعلام کرد: محمد ششم در راستای تقویت همکاری دائم و عمیق میان مراکش و آمریکا در همه زمینه‌ها تلاش کرده است.

کاخ سفید همچنین مدعی شد: نگرش و شجاعت او به‌ویژه تصمیمش مبنی بر ازسرگیری روابط با اسرائیل، تأثیر مثبتی در عرصه سیاسی خاورمیانه و شمال آفریقا داشته و نشانگر آغاز دوران جدیدی از امنیت و شکوفایی برای آمریکا و مغرب است.
 
لالا جوماله، سفیر مراکش در آمریکا این نشان را از طرف پادشاه مراکش دریافت کرد.

در همین حال، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از برخی منابع دیپلماتیک در تل‌آویو فاش کرد مراکش روند برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را کُند و آن را منوط به مشخص شدن موضع دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا کرده است.

بر اساس آنچه روزنامه هاآرتص روز پنچشنبه نقل کرد، رباط تصمیم ندارد تا در حال حاضر روابط دیپلماتیک کاملی را با تل‌آویو برقرار کند و تنها به گشایش برخی دفاتر ارتباطی میان دو کشور بسنده کرده است. همچنین مراکش فعلاً به امضای توافقنامه در خصوص بازگشایی دفاتر ارتباطی در مراسمی تشریفاتی به مانند آنچه میان رژیم صهیونیستی و دیگر کشور‌های عربی به وقوع پیوست، علاقه‌ای ندارد.
انتهای پیام
captcha