انتشار اسناد جدید در مورد عامل کشتار مسلمانان در «کرایست‌چرچ»
کد خبر: 3948047
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

انتشار اسناد جدید در مورد عامل کشتار مسلمانان در «کرایست‌چرچ»

اسناد جدیدی که اخیراً منتشر شده است، نشان می‌دهد که مسئولان زندان در نیوزیلند، قبل از اجرای حکم عامل کشتار کرایست‌چرچ با کارشناسان بین‌المللی مشورت کرده بودند.

به گزارش ایکنا به نقل از NZ Herald، اسناد جدیدی که اخیراً در مورد اداره اصلاح و تربیت زندان‌های نیوزیلند منتشر شده است، نشان می‌دهد که این اداره به دلیل بی‌سابقه بودن و چالش‌هایی که ممکن است در پرونده برنتون تارانت، عامل کشتار کرایست‌چرچ به وجود بیاید، با کارشناسان بین‌المللی در مورد حکم وی مشورت گرفته است.

براساس این اسناد، دولت نیوزیلند میزبان مقاماتی از نروژ بوده که مسئول تأمین امنیت آندرس بریویك (عامل حملات نروژ در ۲۰۱۱ که مانند تارانت عقاید افراط‌گرایانه داشت) بوده‌اند و از آنها در مورد نحوه مراقبت از تارانت مشورت خواسته است. علاوه بر این افراد، مقاماتی هم از استرالیا با مسئولان نیوزلندی دیدار داشته‌اند.

برنتون تارانت، مردی که در 15 مارس 2019 مرتکب کشتار مسجد کرایست‌چرچ شد، در آگوست (اوایل شهریور) 2020 به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط محکوم شد. در این حملات 51 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. این حکم سنگین‌ترین حکمی بود که یک دادگاه در تاریخ نیوزیلند برای یک مجرم صادر کرده بود.

انتهای پیام
captcha