«حیدر» روایتی اول‌شخص از زندگی مشترک امام علی(ع) است
کد خبر: 3948082
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

«حیدر» روایتی اول‌شخص از زندگی مشترک امام علی(ع) است

یک نویسنده گفت: روایت از زبان امیرالمؤمنین(ع) و مربوط به زندگی مشترک ایشان با حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و به صورت خطی و یکدست روایت شده و داده‌های یکپارچه‌‌ای را به صورت مستند به مخاطب منتقل می‌کند.

«حیدر» داده‌های یکپارچه‌ای درباره زندگی علی(ع) و فاطمه(س) استآزاده اسکندری، نویسنده کتاب «حیدر» در گفت‌وگو با ایکنا درباره این اثر تازه منتشر شده گفت: پیش از نگارش کتاب، سؤال‌ها و ابهام‌های زیادی درباره تناقض رفتاری آدم‌ها، به ویژه کسانی که ادعای دین داشتند، برایم به وجود آمد و بسیاری از آنها را می‌دیدم که حرف و عملشان یکی نیست پس تصمیم گرفتم درباره مسائل و مباحثی که می‌شنوم تحقیق کنم. 

وی افزود: حضرت علی(ع) یکی از شخصیت‌هایی است که همواره درباره ایشان سؤال داشتم. متأسفانه در مداحی‌ها، منابر، سخنرانی‌ها و حتی کتاب‌ها دانش محدود و البته پراکنده‌ای از شخصیت‌هایی چون حضرت علی(ع) دریافت می‌کنیم و ممکن است این داده‌ها و اطلاعات مستند هم نباشند و ما را دچار تناقض فکری کنند. از این رو تحقیقاتم را درباره زندگی و زمانه این شخصیت با مراجعه به منابع مستند شروع کردم. 

اسکندری ادامه داد: کتاب‌های تاریخی متعددی را مطالعه کردم که اطلاعات پراکنده‌ای درباره زندگی امیرالمؤمنین(ع) وجود داشت و سعی کردم همه این تکه‌های پراکنده را در کنار هم قرار دهم تا مخاطب متوجه شود که واقعاً زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) چگونه بوده است.

وی درباره چگونگی روایت کتاب «حیدر» تصریح کرد: روایت از زبان امیرالمؤمنین(ع) و مربوط به زندگی مشترک ایشان با حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و به صورت خطی و یکدست روایت شده و داده‌های یکپارچه‌‌ای را به صورت مستند به مخاطب منتقل می‌کند. این اثر در قالب داستان و با مراجعه به کتاب‌هایی نظیر بحارالانوار به نگارش درآمده است. 

این نویسنده گفت: با مطالعه‌ای که درباره این شخصیت‌ها داشتم، آنها را آدم‌هایی دیدم که حرف و عملشان یکی است و همین مسئله من را نسبت به این شخصیت‌ها جذب کرد و توانستم پاسخ سؤال‌ها و ابهام‌های ذهنی خود را بیابم و امیدوارم مخاطبان هم بتوانند با این اثر ارتباط خوبی برقرار کنند.

انتهای پیام
captcha