ماجرای فدک و معروف‌ترین آیه در شأن حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3948130
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسین(ع) مطرح کرد:

ماجرای فدک و معروف‌ترین آیه در شأن حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی امامی‌زاده درباره چرایی غصب فدک، بیان کرد: تأمین کمبود بودجه، تأمین پشتوانه‌ای جهت مقابله با جنگ‌های احتمالی داخلی، جلوگیری از بذل و بخشش خاندان کریم اهل بیت(ع) و شکستن قداست حضرت زهرا(س) از عوامل غصب فدک به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی امامی‌زاده، معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسین(ع)، ظهر امروز، ۲۷ دی‌ماه در سومین روز از مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) که در حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی حضرت و تطابق آن‌ها با آیات قرآن، گفت: با توجه به مقارن بودن زمان تولد حضرت صدیقه طاهره(س) با اوایل بعثت و همزمان شدن انقطاع وحی با ایام شهادت، نشان از پرورانده شدن زندگی ایشان با دستورات قرآنی است.

وی ادامه داد: نزول آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه مودت، سوره کوثر، سوره هل اتی، آیات انفاق، آیات تربیت فرزند و آیات عبادت که هر کدام به ترتیب تثبیت‌کننده عصمت، ایمان کامل، وجوب مودت، کانون محبت بودن، اخلاص، بخشیدن لباس عروسی به فقیر، تبدیل شدن حسن و حسین به آقای آقایان بهشت و متورم شدن پا‌های مبارک در اثر زیادی عبادت، از نمونه‌های قرآنی در شأن حضرت زهرا(س) است.

امامی‌زاده افزود: همایش انصار در هنگام دفن پیامبر، غصب خلافت، غصب فدک، خطبه‌خوانی حضرت زهرا(س) در مسجدالنبی، تهاجم به خانه و شهادت سرور بانوان عالم از اتفاقاتی است که در نهایت تأسف به فاصله یکصد روز بعد از رحلت پیامبر (ص) به وقوع پیوست و به همین جهت لازم است تا حد توان در ایام فاطمیه هر کدام از این حادثه‌ها روشنگری شود.

استاد حوزه علمیه امام حسین(ع) در پایان گفت: تأمین کمبود بودجه، تأمین پشتوانه‌ای جهت مقابله با جنگ‌های احتمالی داخلی، جلوگیری از بذل و بخشش خاندان کریم اهل بیت(ع) و شکستن قداست حضرت زهرا(س) از عواملی است که سبب شد منطقه حاصلخیز فدک که به عنوان ارث از سوی پیامبر(ص) به دخترشان رسیده بود و تأمین‌کننده حقوق 400 کارگر و کارگزار این منطقه بود از دختر پیامبر(ص) غصب شود. طلب شاهد از دختر پیامبر(ص) برای بازپس‌گیری فدک به عنوان بدترین حادثه در تاریخ باقی ماند و لکه ننگی برای غاصبان شد چراکه آیه تطهیر در شأن حضرت فاطمه(س) نازل شد و صحه بر واقعیت فرمایشات آن حضرت گذاشت.
 
محمد ایمانی‌مهر
انتهای پیام
captcha