ناشران نگران ارسال کتاب نباشند/ ثبت‌نام یارانه هنوز ادامه دارد
کد خبر: 3948192
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
صفری در گفت‌وگو با ایکنا:

ناشران نگران ارسال کتاب نباشند/ ثبت‌نام یارانه هنوز ادامه دارد

معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه کتاب و ادبیات ایران گفت: ناشران نگران پست کتاب‌ها نباشند چرا که طبق توافق مرسوله‌ها بین سه تا شش روز به دست خریداران می‌رسند.

محموله‌های نمایشگاه مجازی کتاب در اولویت ارسال/ ثبت‌نام یارانه هنوز ادامه داردحسین صفری، معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌وگو با ایکنا درباره امکان انتقال کتاب‌های خریداری شده در نمایشگاه مجازی کتاب از طریق پست گفت: نخستین نمایشگاه کتاب مجازی از اول بهمن آغاز می‌شود و براساس توافق صورت گرفته، شرکت پست جمهوری اسلامی پذیرفته است همه کتاب‌های خریداری شده ناشران را جمع‌آوری کرده و به مخاطبان برساند. هر چند شیوع ویروس کرونا، حجم کار مأموران پست را افزایش داده است، اما در رابطه با نمایشگاه مجازی کتاب تهران، این موضوع به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و همه کتاب‌های نمایشگاه مجازی کتاب در اولویت ارسال قرار دارند؛ از این رو ناشران نگران ارسال کتاب‌ها نباشند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه کتاب‌ها به صورت رایگان به دست خریداران خواهد رسید، افزود: با توجه به اینکه فرایند خرید در صورتی که ثبت و نهایی شود و از همان لحظه این خرید جزء مرسوله قرار می‌گیرد. مأموران پست نیز موظف هستند ظرف ۲۴ ساعت به ناشران مراجعه کرده و کتاب‌ها را تحویل بگیرند و آن را در پروسه ارسال قرار دهند. زمان تحویل این خرید، ممکن است برای نقاط مختلف کشور متفاوت باشد، اما آنچه مدیرعامل شرکت پست در این توافق پذیرفته، بازه زمانی ۳ تا ۶ روز است.
 
صفری در ادامه تصریح کرد: یکی از اتفاق‌های مهم این نمایشگاه ارسال کتاب‌ها از طریق تاکسی‌های آنلاین خواهد بود و ناشرانی که کتاب‌های زیادی برای ارسال دارند، این روش می‌تواند در ارسال سریعتر مرسوله‌ها مؤثر باشد.
 

سهمیه یارانه تکمیل نشده است

صفری در ادامه به یارانه‌های کتاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۲ هزار نفر از دانشجویان و طلاب برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به اینکه سهمیه درنظر گرفته شده، هنوز تکمیل نشده است، امکان ثبت‌نام یارانه دانشجویان و طلاب و اساتید تا سقف ۱۱۰ هزار نفر وجود دارد.
 
معاون اقتصاد و فرهنگ مؤسسه کتاب و ادبیات ایران در ادامه به تعداد ناشران ثبت‌نامی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: اطلاعات ناشران در حال ویرایش و دسته‌بندی است؛ بنابراین در مجموع ۱۷۳۰ ناشر ثبت و تأیید شده و طبیعی است که ناشران عمومی بیش از سایر دسته‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.
 

۱۲۰۰ کتاب خارجی در بخش نمایشگاهی

وی افزود: در بخش ناشران خارجی ۱۶ ناشر و نماینده نشر حدود ۱۸۰ هزار عنوان کتاب را نهایی کرده‌اند و کتاب‌ها در حال ارزیابی هستند. در حوزه بین‌الملل نیز که فقط جنبه نمایشگاه و فروش رایت را دارد، ۱۳۰ ناشر از ۲۴ کشور با ۱۲۰۰ عنوان کتاب حضور دارند. هر ناشر هم ۱۵ عنوان کتاب را می‌تواند در سامانه بارگذاری کند. یارانه اختصاصی به بخش خارجی ۵۰ درصد است که ۲۰ درصد از سوی معاونت فرهنگی و ۳۰ درصد نیز از سوی ناشران اعمال خواهد شد و فروش به صورت ریالی است.
 
صفری ادامه داد: سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نشانی www.tehranbookfair.ir در بخش داخلی و نشانی www.tehranbookfair.com در بخش بین‌الملل از اول بهمن گشایش می‌یابد و تا ششم ادامه خواهد داشت.
 

سامانه بررسی شکایات

وی گفت: مرکز پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ آماده پاسخگویی است و در صورتی که خریداران اعتراض و شکایتی نسبت به خرید خود یا هر موردی داشته باشند، می‌توانند اعتراض خود را از طریق این سامانه ثبت کنند و هیئت بررسی آن را بررسی خواهد کرد.
انتهای پیام
captcha