محفل انس با قرآن و عترت در شب شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار شد
کد خبر: 3948233
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

محفل انس با قرآن و عترت در شب شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار شد

محفل انس با قرآن و عترت در شب شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور قاریان برجسته از سوی مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی مشهد برگزار شد.

به گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن و عترت در شب شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور قاریان قرآن و مداحی مرتضی طاهری، از سوی مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی مشهد برگزار شد. سروش عظیمی، مجری برنامه در ابتدای این مراسم درباره جایگاه علمی و فعالیت‌های اجتماعی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در نزد شیعیان اگرچه امام نیست، اما مقام و منزلت او نزد خداوند و میان مسلمانان به‌ویژه شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه(ع) نیست، بلکه آن حضرت همتای امیرالمؤمنین(ع) و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه طاهرین(ع) است.

وی افزود: اگر بخواهیم مقام علمی حضرت زهرا(س) را درک کنیم و به گوشه‌ای از آن پی ببریم، شایسته است به گفتار آن حضرت در خطبه فدکیه بنگریم؛ چه آنجا که استوارترین جملات را در توحید ذات اقدس ربوبی بر زبان جاری می‌کند، یا آن هنگام که معرفت و بینش خود را نسبت به رسول اکرم(ص) آشکار می‌سازد یا در مجالی که در آن خطبه، امامت را شرح مختصری می‌دهد.

عظیمی اظهار کرد: جای جای این خطبه و احتجاجات این بانوی بزرگوار به قرآن کریم و بیان علت تشریع احکام، خود سندی محکم بر اقیانوس بی‌کران علم اوست که متصل به مجرای وحی است. از دیگر شواهدی که به آن وسیله می‌توان گوشه‌ای از علو مقام حضرت فاطمه زهرا(س) را درک کرد، مراجعه زنان یا حتی مردان مدینه در مسائل دینی و اعتقادی به آن بزرگوار است که در فرازهای گوناگون تاریخ نقل شده است. همچنین استدلال‌های عمیق فقهی حضرت فاطمه(س) در جریان فدک، به روشنی بر احاطه حضرت زهرا(س) بر سراسر قرآن کریم و شرایع اسلامی دلالت دارد.

بنابر این گزارش، احسان سوختانلو، حامد خلیلی، محمدامین کهن، امیرمحمد خالقی و سعید مسلمان در این محفل قرآن به تلاوت پرداختند. همچنین رضا گلشاهی، حافظ بین‎المللی و نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی ایران در سال جاری نیز به اجرای حفظ پرداخت. در این محفل که به همراه قرعه‌کشی کمک هزینه سفر به قم انجام شد، گروه تواشیح بین‌المللی شمس‌الهدی نیز به مدیحه‌سرایی، همخوانی و هم‌آوایی پرداختند.

کد
تلاوت احسان ساختانلو، قاری حرم رضوی
 
انتهای پیام
captcha