گفت‌وگو‌هایی درباره اسلام و تشیع منتشر شد
کد خبر: 3948336
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

گفت‌وگو‌هایی درباره اسلام و تشیع منتشر شد

گفت‌وگو‌هایی درباره اسلام و تشیع در کتاب «راه راست» به کوشش قاسم بابایی منتشر شد.

گفت‌وگو‌هایی درباره اسلام و تشیعبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کانون اندیشه جوان؛ کتاب «راه راست» پاسخ‌گوی چهار سؤال اصلی «چرا دین»، «چرا یک دین»، «چرا اسلام» و «چرا تشیع» است که به کوشش قاسم بابایی به نگارش درآمده است.

در این کتاب، با سه نفر مصاحبه شده است: نفر اول سهیل اسعد است. وی اهل آرژانتین و از پدر و مادری لبنانی‏‌الاصل متولد شده است. اسعد تا جوانی در آرژانتین بزرگ شده و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران می‏‌شود و بیش از یک دهه است که بخشی از سال را در ایران زندگی می‌‏کند. وی شش ماه از سال در قم تحصیل می‌کند و شش ماه دیگر را در ۲۵ کشور دنیا فعالیت فرهنگی دارد. در بخش چرا دین و چرا اسلام، به گفت‌وگو با وی پرداخته شده است.

دومین نفر عبدالکریم پاز است که در آرژانتین در یک خانواده مسیحی به دنیا آمده است. او تحصیلات دانشگاهی را در رشته فلسفه غرب به پایان برد. وی سرانجام مسلمان شده و برای ادامه تحصیلات وارد ایران می‏‌شود. بخش چرا یک دین، به گفت‌وگو با وی اختصاص یافته است.

نفر سوم عبدالباقی قرنه از کشور الجزایر است که ابتدا سنی و از نویسندگان و پژوهشگران بزرگ اهل‌سنت بوده و بعد‌ها مذهبش را تغییر داد و شیعه شد. او تألیفات متعددی در دفاع از مکتب شیعه دارد و بخش چرا تشیع، حاصل مصاحبه با وی است.

همچنین، این کتاب در ۱۲۰ صفحه تدوین شده و به همت کانون اندیشه جوان در قطع رقعی و قیمت 19 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha