نمایشگاه مجازی کتاب تهران فردا افتتاح می‌شود
کد خبر: 3948499
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

نمایشگاه مجازی کتاب تهران فردا افتتاح می‌شود

نمایشگاه مجازی کتاب تهران فردا سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران فردا افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، فردا سی‌ام دی‌ماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد آغاز به کار می‌کند.

در این دوره، ۱۷۳۲ ناشر داخلی، ۱۰۰ هزار عنوان از کتاب‌های خود را در سایت نمایشگاه بارگذاری کرده‌اند. در بخش خارجی نیز ۱۸۰ ناشر با ۲۰ هزار عنوان کتاب خارجی به زبان‌های لاتین و عربی ارائه خواهد شد. بخش بین‌الملل نیز با ۱۴۲ نماینده ناشر و آژانس ادبی ۱۴۵۰ عنوان کتاب ارائه می‌کند که این بخش فروشگاهی نبوده و کتاب‌های آن قابل رایت و تبادل هستند.

۸۱ هزار و ۴۲۸ دانشجو و طلبه نیز برای دریافت یارانه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند و این ثبت‌نام تا زمان تکمیل سهمیه ادامه خواهد داشت.

نکته مهم در رابطه با ناشران این است که برخی از آن‌ها هنوز کتاب‌های خود را بارگذاری نکرده‌اند.

با توجه به اینکه این نخستین تجربه کشورمان در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است، از این رو تنها نگرانی ناشران در رابطه با ارسال کتاب‌ها از طریق پست است که در حال حاضر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، به منظور جمع‌آوری کتاب‌ها چهار دفتر پستی و ۱۲ واحد سیار در نقاط مختلف شهر تهران راه‌اندازی کرده است.

نخستین نمایشگاه کتاب مجازی از اول تا ششم بهمن‌ماه به نشانی www.tehranbookfair.ir و برای بخش بین‌الملل به نشانی www.tehranbookfair.com برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند به این نشانی مراجعه و خرید کنند.

 

انتهای پیام
captcha