درخواست رسیدگی نهادهای بین‌المللی به پرونده روحانی شیعی در بند آل‌خلیفه
کد خبر: 3948518
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴

درخواست رسیدگی نهادهای بین‌المللی به پرونده روحانی شیعی در بند آل‌خلیفه

خانواده روحانی جوان و سرشناس شیعی بحرینی، شیخ «زهیر عاشور» امروز طی بیانیه‌ای از جزئیات جدیدی در خصوص شکنجه این روحانی زندانی خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ در بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی خانواده شیخ «عاشور زهیر»، روحانی برجسته شیعی بحرین منتشر شده است، آمده که شیخ زهیر صبح امروز طی تماسی تلفنی با خانواده‌اش از چرایی عدم تماس با خانواده طی ماه‌های گذشته و ناپدید شدنش خبر داده که در ادامه تماس تلفنی سر و صدا و صدای زندانبانان شنیده شده که تماس وی را ناتمام گذاشته و قطع کرده‌اند.

شیخ عاشور به خانواده‌اش اطلاع داده است که در محرم امسال پس از اینکه زندانیان درخواست برپایی مجالس حسینی را داشته‌اند، مسئولان زندان به جرم تشویق و تحریک زندانیان از دیگران جدايش كرده‌اند و به حبس انفرادی منتقل شده است.

وی طى ٧ روزی كه در انفرادی بوده مرتباً به روش‌ها مختلف و به وسیله شلنگ‌های آب در تمامی اعضای بدن مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و بطور تمام وقت دست‌ها و پاهایش غل و زنجیر بوده؛ حتی در زمان خوردن و آشامیدن. شيخ عاشور طى اين مدت از نماز خواندن، خوابیدن، قضای حاجت و استحمام نیز منع شده است. همچنین وعده‌های غذایی وی از منفذ کوچکی در پایین درب ورودی سلول تحویل می‌شده است و در تمام این مدت به صورت دراز کش، بدون هرگونه پتو روی زمین به سر می‌برد.

پس از این مدت، شیخ تا مدتی فاقد توان هرگونه حرکتی بوده است و سپس به عنوان تنبیه بیشتر، به ساختمان شماره ۱۵ زندان، فضایی به دور از دیگر زندانیان و سپس به ساختمان شماره ۴ که مخصوص زندانیان مبتلا به بیماری‌های واگیردار است، منتقل شده و عمداً با چند نفر از آنان که بیمارند، در یک اتاق قرار داده شده است که ظن آن می‌رود این روشی برای ترور آرام شیخ بوده باشد.

درخواست رسیدگی نهادهای بین‌المللی به پرونده روحانی شیعی در بند آل‌خلیفه

در بیانیه خانواده شیخ که به امضای شیخ علی عاشور برادر شیخ زهیر رسیده است آمده که خانواده متوجه هزینه‌ای که به دلیل انتشار این جزئیات داخل زندان آل خلیفه باید بپردازند، هستند اما برای حمایت از شیخ زهیر و دیگر زندانیان سیاسی در بحرین اقدام به این افشاگری می‌کنند.

خانواده عاشور تأکید کرده‌اند آنچه بر سر فرزندشان آمده و همچنین اوضاع زندانیان بحرین را به اطلاع نهادهای بین‌المللی از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و در رأس آن خانم کمیسر نزهت‌خان و گزارشگران ویژه بازداشت خودسرانه و شکنجه این سازمان رساندند.

این خانواده همچنین از دیگر نهادهای حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین‌الملل و دیده‌بان حقوق بشر خواستار مداخله در این پرونده شدند.

یادآور می‌شود، شیخ زهیر عاشور ژوئن سال ۲۰۱۳ بازداشت شده و پس از شکنجه‌های وحشیانه در نوامبر همان سال، به اتهام ساختگی دست داشتن در انفجار مسجدی در منطقه رفاع بحرین به بیش از ۵۰ سال حبس محکوم شد و مجموع محکومیت‌های صادره علیه وی در پرونده‌سازی‌های سیاسی مختلف، به بیش از ۷۰ سال می‌رسد.

انتهای پیام
captcha