آزمایش‌های تشخیص و درمان بیماران کرونا در تعهد بیمه سلامت است
کد خبر: 3948735
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

آزمایش‌های تشخیص و درمان بیماران کرونا در تعهد بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت در خصوص تعهدات بیمه سلامت در خصوص بیماران کرونایی، اظهار کرد: تمام آزمایش‌های مرتبط با تشخیص و درمان بیماران کرونا در تعهد بیمه سلامت است و بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی، رسیدگی و پرداخت می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی، محمدرضا جیریایی، مدیرکل بیمه سلامت استان، امروز، 30 دی‌ماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی این اداره کل گفت: در هفت ماهه سال جاری بیش از ۹۲۱ میلیارد ریال بابت اسناد درمانی مراکز دولتی دانشگاهی، پرونده‌های بستری و بستری موقت و همچنین پرونده‌های بیماران کرونایی و مراکز غیردولتی دانشگاهی رسیدگی و هزینه شده است.

وی افزود: از این مبلغ بیش از ۵۸۶ میلیارد ریال مربوط به هزینه دولتی دانشگاهی، بیش از ۴۴۶ میلیارد ریال آن متعلق به پرونده‌های بستری و بستری موقت، ۱۰۳ میلیارد ریال آن مربوط به پرونده بیماران کرونایی و مبلغی معادل ۳۳۵ میلیارد ریال آن مربوط به مراکز غیراز دولتی دانشگاهی است.

جیریایی اظهار کرد: در هفت ماه گذشته چیزی بالغ بر ۸۳۲ هزار و ۳۴۷ بار مراجعه گزارش شده است که از این تعداد، ۵۶۸ هزار‌ و ۸۷۹ بار مراجعه مربوط به مراکز غیر از دولتی دانشگاهی و ۲۶۳ هزار و ۴۶۸ بار مراجعه مربوط به مراکز دولتی دانشگاهی بوده که از این تعداد رقمی بیش از ۳هزار بار مربوط به بیماران کرونایی بوده است. همچنین در حوزه دولتی دانشگاهی، ۱۳ درصد از بار مراجعات مربوط به بستری و ۲۳ درصد از هزینه‌های بستری مربوط به پرونده‌های بیماران کرونایی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در خصوص وضعیت نسخه‌نویسی الکترونیکی، بیان کرد: از زمان اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی تاکنون بیش از ۹۶ درصد از مؤسسات طرف قرارداد شامل پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، پزشکان فوق تخصص و فلوشیب‌ها و ۹۸ درصد از داروخانه‌ها، پاراکلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و پزشکی هسته‌ای در این طرح شرکت کرده‌اند.

جیریایی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۱۳ هزار و ۱۳۹ ویزیت الکترونیکی پزشکان با تجویز و بدون تجویز، ۱۱۷ هزار و ۵۰۴ نسخه توسط داروخانه‌ها، ۱۸ هزار و ۱۳۴ نسخه از سوی آزمایشگاه‌ها و ۹ هزار و ۳۱۸ نسخه از سوی مراکز تصویربرداری به صورت الکترونیکی انجام شده که کل هزینه این نسخ رقمی معادل ۵۸ میلیارد و ۲۴۲ ریال است.

مدیرکل بیمه سلامت در خصوص  تعهدات بیمه سلامت در خصوص بیماران کرونایی گفت: تمام آزمایش‌های مرتبط با تشخیص و درمان بیماران کرونا در تعهد بیمه سلامت است و بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغی رسیدگی و پرداخت می‌شود. آزمایش‌های pcr سرپایی و هزینه‌های مربوط به تصویربرداری که شامل اسکن‌های ریه طبق مصوبه‌های ابلاغی سازمان در تعهد بیمه است.

جیریایی در پایان اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون هزینه مربوط به موارد بخش سرپایی کووید ۱۹ توسط این اداره کل شامل 2 هزار و ۲۰۴ نسخه دارویی هیدورکسی کلروکین، ۸۶۵ آزمایش pcr مختص کووید ۱۹ و یکهزار و ۳۲۲ - ct اسکن ریه مختص بیماران کرونایی است که رقمی معادل ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است.

انتهای پیام
captcha