افزایش سهم بیمه فعالان قرآنی در سمنان
کد خبر: 3948826
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

افزایش سهم بیمه فعالان قرآنی در سمنان

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۷۲ فعال قرآنی فاقد بیمه در استان سمنان فعالیت می‌کنند گفت: سهم سمنان از نظر بیمه فعالان قرآنی تا ۲ برابر افزایش می یابد.

ارسالی چهارشنبه/ افزایش سهم بیمه فعالان قرآنی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شب گذشته 30 دی در نشست با مدیران و مسوولان موسسه‌های قرآنی استان با بیان اینکه قرآن نور و نهج البلاغه تفسیر قرآن است گفت: برنامه‌های مختلف دنیای استکبار برای گرفتن قرآن و دور کردن مسلمانان از مفاهیم قرآن کریم است.

وی افزود: تمام اهداف دشمنان بر این است که توجهی به قرآن و مفاهیم والای آن نداشته باشیم زیرا آنها با ایجاد اتاق‌های فکری در صدد هستند که این بی‌توجهی را ثابت کنند که «هنر آلوده» در این زمینه راه را برای آنها هموارتر می‌کند. 

فقهی‌زاده، پدید آوردن دنیای دیگری در برابر چشم جوانان و نوجوانان را از اهداف این برنامه دانست و افزود: این فعالیت‌ها به گونه‌ای است که تصاویری را در قالب این هنر آلوده به جوانان و نوجوانان و حتی خردسالان نشان می‌دهند تا انگاره بی‌نیازی و بی‌توجهی از قرآن کریم از خردسالی در دل و جان جوانان و نوجوانان جوانه بزند تا در 40 سالگی به بار بنشیند.

به گفته وی باید راه قرآن را به جوانان و نوجوانان بشناسانیم و این از وظایف مهم موسسه‌های قرآنی است که رسالتی خطیر بشمار می‌رود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص بیمه فعالان قرآنی یادآور شد: ساماندهی فعالان قرآنی در دستور کار این معاونت قرار گرفته که بر اساس این طرح در نظر است عدالتی در بیمه فعالان قرآنی با توجه به شمار موسسه‌ها و فعالان قرآنی استان‌ها صورت گیرد.

فقهی‌زاده روش‌های قبلی در بیمه فعالان قرآنی را ناعادلانه دانست و افزود: درطرح ساماندهی در نظر است تا عدالتی در این خصوص در بین استان‌های کشور ایجاد شود در این طرح سهم استان سمنان نیز افزایش یافته و شاید به دو برابر برسد.

انتهای پیام
captcha