ادامه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران + اسامی
کد خبر: 3948862
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

ادامه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران + اسامی

در دومین روز از مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌کنندگان در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در دو رشته ترتیل و حفظ کل قرآن کریم به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

ادامه مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران + اسامی

به گزارش ایکنا، دومین روز مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز اول بهمن‌ماه به صورت مجازی پیگیری شده و در این روز، مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

در نوبت صبح تلاوت ضبط شده شرکت‌کنندگان رشته ترتیل در دو گروه بزرگسالان و طلاب علوم دینی برای هئیت داوری پخش شد. در این نوبت و در گروه طلاب علوم دینی، تلاوت حافظ عزیزالله از کشور بنگلادش، ساسکول کارون از کشور تایلند، جبرئیل دناع حسین از کشور چاد، احمد عباس رحیمه از کشور عراق، شیخ طاهر از کشور کامرون، حسین خلیفه از کشور لبنان، محمد محمد ابراهیم از کشور موریتانی، احمد ثانی حارث از کشور نیجریه برای هیئت داوران پخش شد.

همچنین در گروه شرکت‌کنندگان مسابقات بزرگسالان نیز اجرای فاضل الاماره از کشور سوئد، منتظر رعد خالد از کشور عراق، سیف‌الله از کشور قرقیزستان، عمر سلیمان از کشور کامرون، وصول بالحق از کشور لبنان، یاسین سعید السید السید عصفور از کشور مصر و علی جواد طریحی از کشور هلند پخش شد.

بر اساس این گزارش در نوبت بعدازظهر نیز رقابت شرکت‌کنندگان در رشته حفظ کل قرآن آغاز می‌شود و تا پایان روز دوم بهمن‌ماه که روز پایانی مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات نیز هست، ادامه می‌یابد.


بیشتر بخوانید و ببینید: 


در این نوبت و در گروه بزرگسالان، عبدالکریم محمود سعد فارس از کشور لیبی،‌ ایام‌الدین فخرالدین از کشور روسیه، محمد الصادق از کشور کامرون، زکریا نیماغا از کشور گامبیا، احمد عبدالعزیز از کشور مصر، مروان عواد جهاد از کشور عراق و عدین شهزاد از کشور آمریکا به سؤالات هیئت داوران پاسخ خواهند داد.

در رشته حفظ کل قرآن کریم شرکت‌کنندگان از طریق ویدئوکنفرانس به سؤالات پاسخ می‌دهند، اما در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، فایل تلاوت شرکت‌کنندگان از قبل دریافت شده و در نوبت اجرا برای گروه داوران پخش می‌شود.

بر اساس گفته مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف مرحله نیمه‌نهایی سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با حضور 120 شرکت‌کننده از 70 کشور برپا می‌شود و پس از این مرحله، 50 نفر به مرحله نهایی مسابقات راه خواهند یافت. مرحله نهایی در ایام بعثت پیامبر اکرم(ص) در نیمه‌های اسفندماه برگزار می‌شود.

در مرحله نیمه‌نهایی این دوره از مسابقات 11 داور از ایران و پنج کشور دیگر حضور دارند. محمدرضا ستوده‌نیا در بخش تجوید، حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور در بخش وقف و ابتدا، رحیم خاکی در بخش صوت، محمود لطفی‌نیا در بخش لحن، مهدی حسنی در بخش حُسن حفظ و مهدی عباسی، هادی حفاظ از ایران و شیخ طلال مسمار از کشور لبنان در بخش تجوید، علی‌الخفاجی از کشور عراق در بخش وقف و ابتدا، محمد علی از کشور اندونزی در بخش صوت، شیخ رضوان درویش از کشور سوریه در بخش لحن و البدری عمر از کشور سودان در بخش حسن حفظ نیز داوران خارجی این دوره از مسابقات هستند.

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم در گروه بزرگسالان و طلاب علوم دینی برگزار می‌شود.

رقابت گروه بانوان و همچنین رشته‌های تفسیر و خطابه‌خوانی از گروه طلاب علوم دینی یک‌مرحله‌ای بوده و صرفا در مرحله فینال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha