فراخوان تظاهرات در اعتراض به تروریستی خواندن انصارالله
کد خبر: 3948893
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

فراخوان تظاهرات در اعتراض به تروریستی خواندن انصارالله

جنبش انصارالله یمن در واکنش به تروریستی‌خواندن این جنبش از سوی آمریکا، از مردم یمن خواست هفته آینده تظاهراتی گسترده برگزار کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، روز سه‌شنبه 30 دی‌ماه و ساعاتی پس از اعلام تصمیم آمریکا در خصوصی درج نام جنبش انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی، در حساب شخصی خود در توئیتر از ملت یمن خواست تا در تظاهرات هفته آینده حضوری گسترده داشته باشند.
 
وی در این توییت نوشت: ملت یمن در روز 25 ژانویه (دوشنبه آینده) در تظاهرات گسترده‌ای شرکت خواهند کرد. مسیرهای تظاهرات به زودی از سوی کمیته عالی انقلابی یمن اعلام خواهد شد.
 
الحوثی از همه مردم یمن خواست برای رساندن صدای خود به آمریکا و اعلام موضع قاطع در برابر این تصمیم در تظاهرات مشارکت داشته باشند.
 
آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه 30 دی) همزمان با آخرین روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ و آغاز ریاست جمهوری جو بایدن، تصمیم خود برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله یمن را اجرایی کرد.
 
در همین راستا سازمان‌های امدادرسانی و سایر سازمان‌های سیاسی بین‌المللی نسبت به این اقدام و به وجود آمدن وضعیت وخیم انسانی در یمن هشدار دادند. به دنبال این هشدارها، وزارت خزانه‌داری آمریکا سازمان‌های امدادرسانی را از فهرست تحریم‌های ناشی از تروریستی خواندن انصارالله خارج کرد.
 
یمن از حدود 7 سال پیش تاکنون درگیر جنگی نابرابر از سوی ائتلاف سعودی – آمریکایی است که به کشته شدن حدود 233 هزار یمنی و آوارگی 80 درصد مردم این کشور یعنی حدود 30 میلیون یمنی منجر شده است.
انتهای پیام
captcha