۳۰ درصد موسسات و خانه‌های قرآنی مازندران در ایام کرونا تعطیل شدند
کد خبر: 3948904
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

۳۰ درصد موسسات و خانه‌های قرآنی مازندران در ایام کرونا تعطیل شدند

رئیس دارالقرآن مازندران، گفت: ۳۰۰ موسسه قرآنی و ۹۵۰ خانه قران شهری و روستایی در مازندران فعالیت دارند که در ایام کرونا حدود ۳۰ درصد آن‌ها تعطیل شد.

۳۰ درصد موسسات و خانه‌های قرآنی مازندران در ایام کرونا تعطیل شدندبه گزارش ایکنا از مازندران سعید قربانی، رئیس دارالقرآن مازندران، امروز در اولین نشست کارگروه قرآنی ستاد دهه فجر مازندران که با حضور ۲۶ عضو کارگروه در اداره کل اوقاف مازندران برگزار شد، گفت: ۳۰۰ موسسه قرآنی و ۹۵۰ خانه قرآن شهری و روستایی در مازندران فعالیت دارند که در ایام کرونا حدود ۳۰ درصد آن‌ها تعطیل شد.
وی با بیان اینکه حدود ۳ تا ۴ هزار معلم قرآن در موسسات و خانه‌های قرآنی مازندران به ترویج معارف قرآنی همت می‌ورزند، افزود: بسیاری از این خانواده‌ها منبع درآمدی جز آموزش قرآن ندارند و ویروس منحوس کرونا تاثیرات نامطلوبی در وضعیت اقتصادی این قشر داشته است.
قربانی با بیان اینکه برگزاری محفل انس با قرآن در روستا‌ها در سال‌های گذشته اقدام فاخری بود، تصریح کرد: کسانی که متولی روستا‌ها هستند باید از ظرفیت روستا‌ها نهایت بهره‌مندی را در راستای ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشند.
قربانی با بیان اینکه با اقدام یک پروژه تحقیقاتی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران مشخص شد مناطقی که فعالیت قرآنی صورت گرفته است، سطح بزهکاری بسیار آن نسبت به مناطق دیگر کمتر بود.
وی ادامه داد: نمایشگاه محصولات قرآنی یک اقدام مشترک بود که به صورت سیار در سال‌های گذشته برگزار شد و در سال جاری می‌توانیم برنامه‌های مشترک، فاخر، مخاطب پسند و ترغیب‌کننده‌ای را اجرا کنیم.
رئیس دارالقرآن مازندران خواستار شتاب بیشتر در برگزاری جلسات شورای توسعه استان شد و افزود: اگر سند قرآنی استان اجرایی شود بسیاری از معضلات فرهنگی استان کاهش چشمگیری خواهد داشت.
وی ادامه داد: با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و نیز هم‌افزایی خوب دفتر اداره کل بانوان استانداری مازندران می‌توان در تسهیل و هماهنگ کردن اجرای برنامه‌ها در سطح استان امیدوار بود چرا که بالای ۸۵ درصد از کلاس‌های قرآن را بانوان بر عهده دارند و نیاز به حمایت دارند.
در این نشست هر یک از اعضا به ارائه نقطه نظرات خود درباره برنامه‌های قرآنی دهه فجر سال جاری پرداختند.

انتهای پیام
captcha