سند همکاری ایران و چین خنثی‌کننده اثر تحریم‌ها است
کد خبر: 3962094
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

سند همکاری ایران و چین خنثی‌کننده اثر تحریم‌ها است

امام جمعه سلطانیه گفت: تقویت زیر ساخت‌های دفاعی، مقابله با تروریسم، همکارهای مهم اقتصادی و فرهنگی از محورهای سند همکاری ایران و چین است و این سند خنثی‌کننده تحریم‌ها و نماد مقاومت فعال است.

سند همکاری ایران و چین خنثی‌کننده اثر تحریم‌ها استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، 13 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر سلطانیه به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین اشاره و اظهار کرد: مقدمات این همکاری به سفر رئیس جمهور چین به ایران در سال ۹۴ بر می‌گردد و این سند نه تفاهم‌نامه است و نه قرارداد، بلکه نقشه راه همکاری دو کشور در مسائل مختلف است.

وی در مورد دلایل عدم انتشار محتوای سند همکاری دو کشور بیان کرد: اولا در روابط بین‌الملل انتشار اینگونه اسناد متداول نیست، ثانیا مهمتر اینکه در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان، محتوای سند منتشر نشده است. تقویت زیر ساخت‌های دفاعی، مقابله با تروریسم، همکاری های مهم اقتصادی و فرهنگی از محورهای این سند است و سند همکاری ایران و چین خنثی‌کننده تحریم‌ها و نماد مقاومت فعال است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دنیا فقط آمریکا و سه کشور عهدشکن اروپایی نیست و علاوه بر چین با دیگر کشورهای همسایه از جمله روسیه و هند نیز باید تعاملات را افزایش داد، تصریح کرد: نگرانی رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی و رضا پهلوی و اپوزیسیون و غربزدگان داخلی نشانگر این است که ایران گام مهمی برداشته است.

وی به دهه تکریم و غبارروبی مساجد در استقبال از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: طبق آیه شریفه قرآن فقط مُهتَدین و هدایت یافتگان که از نظر اعتقادی به خدا و قیامت ایمان دارند و از نظر عملی با اقامه نماز و ایتاء زکات اهل ترویج معنویت در جامعه هستند، توفیق آبادانی مساجد را هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ معنوی و با حضور خود در مساجد پیدا می‌کنند. هر کس یک شب یک چراغی در مسجد روشن کند و مسجد را از تاریکی در آورد خداوند گناهان 70 ساله او را می‌بخشد و اگر این کار را 10 شب انجام دهد نمی‌توان پاداش او را توصیف کرد و اگر کسی یک ماه چراغی در مسجد روشن کند، جسم او بر آتش جهنم حرام می‌شود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه هیأت امنای مساجد باید در آبادانی ظاهری و معنوی مساجد پیشگام باشند، با انتقاد از عدم حضور هیأت امنا در مساجد گفت: امسال کرونا بهانه شده ولی معمولا در همه سال‌ها حضور برخی از هیأت امنای مساجد در مساجد کمرنگ است.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه همه مساجد باید برای نماز باز باشند، گفت: ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز در تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها وظایفی دارند.

وی با تاکید مجدد و چندین باره به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قدردانی از مجاهدت شبانه‌روزی مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان، ابراز کرد: عملکرد ستاد کرونا در این ایام قابل دفاع نیست؛ چراکه نتیجه ممنوع نبودن مسافرت‌ها و نشستن و شمردن مسافران و مسافرت‌ها، شیوع مجدد بیماری و افزایش مبتلایان و آغاز تعطیلی‌ها یا محدودیت‌ها است.

حسینی‌نسب مسافرت‌ها را باعث انتقال ویروس به مناطق مختلف دانست و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت ۱۵ هزار نفر از مبتلایان به کرونا به مسافرت رفته‌اند، اگر مبتلایان با عدم رعایت مسائل بهداشتی باعث انتقال ویروس و بیماری افراد دیگر شوند حق الناس است و باید پاسخگو باشند، اما ستاد کرونا هم وقتی دید عده‌ای به خواهش و تمنا گوش نمی‌کنند و دود مسافرت‌ها و اجتماعات به چشم همه خواهد رفت، باید مثل سال گذشته سفرها را عملا با بستن راه‌ها ممنوع می‌کرد.

وی ابراز کرد: اگر عدم کنترل بازار در ایام منتهی به عید و عدم ممنوعیت سفرها در ایام نوروز موجب تعطیلی مساجد در ماه رمضان شود، خیانت به دین و ارزش‌های دینی است و البته ما می‌گوییم طوری عمل شود نه مساجد تعطیل شود و نه کسب و کار و بازار آسیب ببیند.

انتهای پیام
captcha