آماده‌سازی مساجد زنجان برای استقبال از ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3962291
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

آماده‌سازی مساجد زنجان برای استقبال از ماه مبارک رمضان

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان با اشاره به غبارروبی مساجد در دهه تکریم مساجد گفت: این اماکن مقدس برای بهره‌مندی مردم در ماه مبارک رمضان با شیوه‌نامه‌های بهداشتی آماده‌سازی می‌شود.

آماده‌سازی مساجد زنجان برای استقبال از ماه مبارک رمضانحجت‌الاسلام علی ناصر، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مسجد در دین اسلام جایگاه مهمی دارد و نه تنها محل عبادت، اقامه نماز و مناسک دینی بوده، بلکه پایگاه مهم اجتماعی است و در دوران شیوع کرونا یکی از کارکردهای مهم آن در کمک‌های مؤمنانه را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه مسجد در دوران انقلاب نیز محل خیزش‌ها بوده است، بیان کرد: علی‌رغم نقش ارزنده‌ای که مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، پس از انقلاب با حضور جوانان و نوجوانان، مساجد از نظر ظاهری و معنوی رونق بیشتری پیدا کردند و بسیاری از شهدا نیز از بچه‌های مسجدی بودند.

این مسئول با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید کسانی می‌توانند مساجد را آباد کنند که به خداوند و روز قیامت ایمان داشته باشند، گفت: مساجد باید از نظر کالبدی و ظاهری نیز آباد و زیباسازی شود تا هم نظم و آراستگی داشته باشد و هم جوانان را به این مکان مقدس جذب کند.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه از 21 تا 29 ماه شعبان به‌عنوان دهه تکریم مساجد نامگذاری شده است، تصریح کرد: خادمان مساجد در این دهه به غبارروبی و آماده‌سازی مساجد برای حضور نمازگزاران می‌پردازند و این مکان‌های مقدس را برای استفاده از ماه مبارک رمضان مهیا می‌کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مساجد در سال گذشته، گفت: نمازگزاران و فعالان مساجد تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح کشور و استان هستند ولی امیدواریم برای ماه مبارک رمضان که فرصت مناسبی برای مناجات شبانه در مساجد است، این ستاد در ساعات تردد شبانه تجدید نظر کند تا روزه‌داران بتوانند از این فرصت برای غبارروبی دل‌ها بهره ببرند.

ناصر با تأکید بر اینکه در مساجد استان پروتکل‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت می‌شود و این مهم در طول ماه مبارک رمضان نیز با جدیت پیگیری خواهد شد، بیان کرد: مساجد در امر مبارزه با شیوع ویروس کرونا از برخی ارگان‌های دولتی نیز پیشگام‌تر است و در ماه محرم تجربه خوبی از برگزاری مراسم مذهبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داشتیم.

انتهای پیام
captcha