اجرای طرح «ضیافت الهی» در زنجان
کد خبر: 3964500
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

اجرای طرح «ضیافت الهی» در زنجان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح «ضیافت الهی» با استفاده از ظرفیت فضای مجازی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این طرح تفسیر قرآن کریم است.

اجرای طرح «ضیافت الهی» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، 25 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال به‌دلیل شیوع کرونا و قرارگیری زنجان در وضعیت قرمز، برنامه «ضیافت الهی» در فضای مجازی برگزار می‌شود و از طریق کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

وی پاسخگویی به سؤالات شرعی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان، آموزش سبک زندگی اسلامی، تربیت کودک، مشاوره دینی، مشاوره وقف و سایر موراد را از برنامه‌های طرح ضیافت الهی برشمرد و گفت: مبلغان اعزامی امسال از طریق فضای مجازی این فعالیت‌های فرهنگی را به‌عهده خواهند گرفت.

این مسئول تصریح کرد: همچنین امسال از سوی ستاد عالی تفسیر و مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه یک مفسر قرآن کریم در استان حاضر می‌شود و به بیان تفسیر قرآن کریم در بقاع و اماکن متبرکه منتخب استان زنجان از جمله امامزاده حضرت سیدابراهیم(ع) زنجان، حسینیه اعظم زنجان و زینبیه اعظم زنجان می‌پردازد که البته این برنامه بدون حضور مستمع است و مطالبی که تهیه و ضبط شده از طریق فضای مجازی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یادآور شد: به‌دلیل ادامه داشتن شرایط کرونایی امسال و وضعیت قرمز اکثر مراکز استان‌ها این برنامه به‌صورت تجمعی نخواهد بود و تنها به‌صورت ضبط و پخش از طریق رادیو و تلویزیون، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

وی توسعه و تعمیق فعالیت‌های قرآنی را یکی از رویکردهای سازمان اوقاف و امور خیریه خواند و افزود: با استعانت الهی بنا بر این است که تفاسیر مفید و مختصر و کاربردی که قابل استفاده برای تمام مخاطبان از هر قشر و سنی باشد بیان شود تا گامی مؤثر در بیان معارف ارزشمند این کتاب مقدس و ترویج فرهنگ قرآن کریم و کاربردی‌سازی عمل به قرآن در جامعه باشد.

موسوی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌هایی اوقاف و امور خیریه امسال در ماه مبارک رمضان پخت غذای گرم و توزیع بین جامعه هدف با توجه به شیوع ویروس کرونا است که در این راستا از ظرفیت حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha