معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، حمله رژیم صهیونیستی به مقر رسانه‌ها در غزه را محکوم کرد
کد خبر: 3971912
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، حمله رژیم صهیونیستی به مقر رسانه‌ها در غزه را محکوم کرد

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، حمله رژیم صهیونیستی به مقر الجزیره و اسوشیتدپرس در غزه را محکوم کرد محمد خُدادی: این اقدام وحشیانه برای جلوگیری از افشای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بدست رژیم اشغالگر قدس است.

به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: محمد خُدادی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه این اقدام وحشیانه برای جلوگیری از افشای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بدست رژیم اشغالگر قدس است، گفت: بزرگ‌ترین ترس و نقطه ضعف رژیم صهیونیستی این است که مردم با ماهیت اشغال‌گر آن آشنا شوند. بنابراین با سانسور و ایجاد خفقان همه تلاش خودش را می‌کند تا صدای گریه کودکان فلسطینی به گوش دنیا نرسد.


وی در ادامه افزود: ماهیت رژیم اشغالگر قدس، اشغالگری، تهاجم و نژادپرستی و عبور از مرزهای انسانی است. رژیم صهیونیستی هیچ اصول و قاعده و قانونی را رعایت نمی‌کند و به هیچ قرارداد بین‌المللی و هیچ سازمانی از جمله سازمان ملل پایبندی ندارد. مسلما کسی که به کودک و آمبولانس و بیمارستان رحم نمی‌کند، به خبرنگار هم رحم نمی‌کند. اولین بار نیست که آنها چنین اقدام وحشیانه‌ای انجام می‌دهند و آخرین بار هم نخواهد بود و این اقدام ریشه در ماهیت آنها دارد.

خدادی همچنین عدم تهدید امنیت خبرنگاران در هر جنگ و منازعه‌ای از ابتدایی‌ترین اصول و مقررات بین‌المللی دانست و گفت: حتی در جنگ‌های جهانی اول و دوم و سال‌های معاصر کمتر مشاهده شده است که با اطلاع از اینکه صدها خبرنگار در یک ساختمان حضور دارند اقدام به حمله مستقیم به این مقر شود، اما ماهیت رژیم اشغالگر قدس، بر پایه نژاد پرستی و مغایرت با همه اصول و مقررات انسانی بنا شده و همچنان ادامه دارد. بزرگترین ترس و نقطه ضعف رژیم صهیونیستی این است که مردم با ماهیت آن آشنا شوند. بنابراین همه تلاش خودش را می‌کند تا با سانسور و خفقان به اهدافش برسد. اگر صدای این جنایات به گوش مردم دنیا برسد، آنها یارای استمرار این جنایات را ندارند.

وی همچنین اظهار کرد: آن‌ها از رسانه‌های نیابتی دنیا برای وارونه نشان دادن حقیقت استفاده و جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کنند. همچنین سهام کمپانی‌های بسیار بزرگ را می‌خرند و اجازه نمی‌دهند که جنایات‌شان منتشر شود. بسیاری از رسانه‌های دنیا به این جنایات نمی‌پردازند. چون مالکان رسانه‌ها به منابع مالی این رژیم متصل هستند. حمله به دفاتر رسانه‌ها، حمله به آزادی بیان و حمله به اصل دسترسی آزادانه به اطلاعات است و باعث تأسف است که نمی‌گذارند صدای گریه کودکان به گوش دنیا برسد. آن‌ها منبع آب را می‌زنند تا مردم تشنه بمانند؛ بیمارستان را می‌زنند تا مجروحان شهید شوند؛ خانه‌ها را می‌زنند تا مردم بی‌خانمان شوند. ماهیت‌ رژِیم صهیونیستی ضد بشری و ضد انسانی است و برایش فرقی نمی‌کند که خبرنگار را بکشد، یا کودک و یا پزشک را.

انتهای پیام
captcha